Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: stratocaster efter 04. December 2016, 19:29
-
Hejsa
Skal lige høre eksperterne om lidt rådgivning på at gøre min GT parat til chiptuning, da jeg har i en tidligere tråd havde spurgt til hvordan man puttede noget mere effekt på de 150hk min GT turbo er født med.
Jeg fik at vide at jeg skulle forstærke min Blow Off Valve, da den ikke kan klare det forstærkede tryk en chiptuning giver. Jeg syns bare at prisen samt løsning fra Forge er både dyr samt for omfattende, i forhold til den løsning jeg mener at have fundet.
Så vil i ikke gi jeres input på den alternative ide jeg selv har til at erstatte BOV med, samt at det er en løsning der sådan cirka koster 800-900kr i forhold til 1990kr
Umiddelbart ligner det også en løsning jeg selv kan klare at skifte. Løsningen hedder GFB T9352 . Her er et link til et EBay salg
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GFB-DV-For-the-MINI-Citroen-and-Peugeot-1-6-Turbo-Diverter-Valve-T9352-/281467939298?hash=item4188cbe9e2:g:YuIAAMXQC-tTFf23
Tak på forhånd
(https://s19.postimg.org/y75fwm7df/IMG_1785.png)
(https://s19.postimg.org/op5owkloz/IMG_1793.png)
-
Hej
Jeg har denne BOV i min Peugeot og har ikke oplevet nogen problemer. Har godt nok aldrig hørt noget om at der skal en bedre BOV til, med mindre du voldtuner den.
https://www.astina.dk/tilbehor/forge-blow-off-psa-16t-p-104047.html?cPath=41_752http://
-
basilhot skrev:
Hej
Jeg har denne BOV i min Peugeot og har ikke oplevet nogen problemer. Har godt nok aldrig hørt noget om at der skal en bedre BOV til, med mindre du voldtuner den.
https://www.astina.dk/tilbehor/forge-blow-off-psa-16t-p-104047.html?cPath=41_752http://
Ja det ligner da osse en løsning til den rigtige pris. Hvad var så grundet til at du har sat den forge i, når det ikke er nødvendigt ?
-
Jeg havde den allerede sat i inden motoren blev optimeret. Det var bare for at få sugelyden