Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: MMM efter 06. December 2016, 16:44
-
Hej,
Er der nogle, der har en guide til, hvordan man koder dyserne på en Peugeot via en peugeot tester?
-
Hvis du vil have et brugbart svar, så vil oplysninger om model, motor og årgang være rart.
Også om hvilken tester.. Diagbox eller pp2000.
Det er ikke samme fremgangs måde for alle modeller/ testere ;)
-
Der er tale om en Peugeot 307 st. 2.0 HDI fra 2005.
Min storebror har testeren, og jeg er rimelig sikker på, at det er Diagbox han har.
-
MMM skrev:
Der er tale om en Peugeot 307 st. 2.0 HDI fra 2005.
Min storebror har testeren, og jeg er rimelig sikker på, at det er Diagbox han har.
Ja det skal nok passe.. Men da bilen er fra 2005, så er det ret sikkert pp2000 du skal have vejledningen til.
Diagbox eller pp2000 afhænger af bilens alder. Det foregår med samme fysiske tester, men fremgangsmåden i programmerne meget forskellige.
Jeg kan desværre ikke lige huske vejen ind til dysekodning i pp2000, sådan på stående fod. Men det kan andre måske huske ;)
-
Jeg kan godt få skaffet pp2000, så hvis nogen har en guide, så er det velkomment.
-
det skulle ikke være nogle muligheder for kodning af dyseren, hvis det er en 136hp.
hvis det er en 110 eller 90 hp så er det muligt alt efter dyse klassen og mærke
-
pug407aut skrev:
det skulle ikke være nogle muligheder for kodning af dyseren, hvis det er en 136hp.
hvis det er en 110 eller 90 hp så er det muligt alt efter dyse klassen og mærke
Undskyld jeg stjæler tråden, lover at give den tilbage igen ;)
Skal en 136hp ikke kodes eller finder den selv ud af det?
Kan se en 136hk kan køre alle klasser
-
Som jeg husker det så skal 136hk ikke kodes da den har en Siemens styring og set kun er Bosch man skal kode.. det der på 136hk skal eller kan kodes er hvilken klasse dysen er
-
Stig 307 skrev:
pug407aut skrev:
Kan se en 136hk kan køre alle klasser
Som udgangspunkt så kan den ikke, men det er muligt at gå en klasse op, fx din som nok køre med en klasse 4 dyse her vil det ikke være noget problem at bruge klasse 5 dyser, aldrig nedgradere i klasseren
-
Min har fået skiftet dyser fra klasse 4 til 5. Vil det sige, at den ikke skal kodes? Problemet med den er at den godt kan starte og køre, men mangler trækkraft. Jeg troede at det muligvis var fordi de skulle kodes, men det er måske ikke derfor?
Desuden får jeg nu meddelelsen "Depollution system faulty" og motorlampen er tændt.
Udover at have skiftet dyserne så har jeg også skiftet dieselpumpen.
Nogen der ved, hvad der kan være galt?
-
Få dem kodet til klasse 5, de kan sagtens køre som klasse 4 men det er bedre at kode en 5 som en 5
-
Okay, men kan den manglende trækkraft skyldes at de ikke er kodet?
-
Kode 4 og kode 5 dyseren skal ikke kodes og de kan ikke kodes
-
Ja okay. Noget bud på, hvad den manglende trækkraft skyldes?
-
MMM skrev:
Ja okay. Noget bud på, hvad den manglende trækkraft skyldes?
Du må have lavet nogle parametermålinger med testeren, for at se om værdierne er som de burde
-
Pug407aut - på en lignende motor er det ikke mere end en måned siden jeg havde testeren på for en gut der havde udfordringer med dyser så han havde købt 4 nye som var anden klasse end dem han havde (gik fra 4 til 5), der skulle jeg fortætte computeren den nye klasse.. men den kan ikke kodes som min 1,6hdi hvor hver enkel kan kodes..
Ved ikke om vi snakker to forskellige ting :)
-
jeg ved bare at på min 2.0 hdi sammen årgang som trådstarter, der kan jeg ikke få lov til at kode dyseren,