Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Henrik Diekmann efter 21. December 2016, 23:10
-
Hej jeg har en peg der nu har kørt 260.Tkm og har selv kørt ca 12000km i den siden jeg købte den . den hade et lille problem med 5 gier det var som om den hade et dobbelt gier så den skulle lige trykkes helt op i 5g.
Men så i dag gled den ud af 5g og så satte jeg den i 5g igen men gled selv ud hmmm. jeg hold den så i 5g på motorvejen og den kørte fint selv men så gled den selv ud lige pludseligt og nu har jeg ingen 5g længer til tider kan jeg skifte op i 5g men er som fri gier og nu kan jeg ikke få den der op ..
Hvad er der galt :( skal jeg virklig ud og finde en anden gierkasse til den :(
snøft snøft eller koster det fler tudisen kroner at få det fixet . :(
Hilsen Henrik Diekmann
-
Hvis du er heldig, så er det bare den udvendige gearskifte mekanisme der er slidt/knækket.
Et dårligt motor/gearkasse ophæng, KAN også have skylden. Men næppe sandsynligt ???
Hvis du smider et reg. nr eller sidste 8 cifre i dit stelnummer, så kan vi nøjagtigt se hvad der sidder på din bil..
Mvh Mikael ;)
-
Håber det er en simpel rep .reg DW24389
-
Har skiftet flere komplette 5 gear grundet det samme så bare skift 5 gearet og du er kørende igen
-
Hvor meget skal der til for at skifte 5g . skal det den splittes af for det .for tænker man så lige så godt kan købe et komplet lejesæt til hele kassen .
-
Du skal ikke have gearkassen af for at skifte 5. gear, det kan klares gennem blik endedækslet.
Min søns 307 med samme gearkasse lavede samme nummer, her var det møtrikken til at holde 5. gear der var gået løs.
Hvis du beslutter dig for at skifte lejer, har jeg et komplet sæt liggende jeg nok aldrig får brug for, det er et sæt som i dette link.
http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-206-207-5-speed-MA-Gearbox-Bearing-and-Oil-Seal-Rebuild-Kit-/181543127157?hash=item2a44d04875:g:VooAAOSwrklU5cas
Holt
-
Hej så blev dexlet til 5g åbnet .der lå en møtrik 3 kugler 3 fjeder en stor skive .jeg fik det sat sammen samlet spændt fast .jubii 5 g virked i ca 5 minuter . nu er det samme problem igen ØVØVØV... :|
-
Øhh mon ikke den møtrik skal låses fast så.
-
Nu kender du jo rutinen, næste gang må du rense gevindet grundigt, og bruge den helt hårde skruesikring, der findes også to modeller låseblik, en traditionel, der foldes op omkring møtrikken og en anden jeg ikke rigtig har forstået fidusen i. Hvis det er anden udgave, var det måske muligt at fremstille et stykke blik selv.
Holt
-
Holt . hmm der sidder låse blik/dims rundt om to skive møtrikker agit . er det meningen at de skal pakkes ud af det blik .og så skrues på en efter en så de bliver spændt kontra som en lås .og så slålåse blikket rundt om igen ...?
-
Det er den model jeg skrev om at jeg ikke rigtig har fundet fidusen i.
Jeg brugte stumper fra to gearkasser da jeg lavede en, og da der var begge udgaver, brugte jeg den med almindelig låseblik.
Måske andre kender fidusen med den anden model.
Holt
-
ja for jeg kan nu helller ikke helt hitte ud af hvor dan den skal fungerer ;)
-
Hej er dr nogen der har et sar på hvilken type geroile jeg skal have på min 206 og hvor mange liter for jeg går igang med den på fredag igen . .
-
Kan man også komme ind i en BE4r gearkasse og spænde det sammen ?
reg nr bm69631.