Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Joneshs efter 08. Januar 2017, 17:02
-
Hej
Min 207 1.4 16 v benzin har det med at tabe omdrejninger, specielt ved kold start. Der kommer ingen fejl på testeren, og jeg har skiftet alle de sensorer der har været beskrevet på nettet.
Jeg er kommet frem til, det højst sandsynligt er et lille hul på en vacuum slange.
Men når jeg søger på nettet, kan jeg ikke rigtig finde en tegning over indsugnings vacuumet, eller bare vacuum generelt. Er der en flink sjæl, der har det ?
Mvh Jonas
-
Er det den rigtige tester du har haft på den
Har du lavet nogle parametermålinger?
Det er vel kun en diesel der sådan rigtig har det problem med vakuum slangeren, umiddelbart så kan jeg ikke selv finde andet en vakuum til bremseforstærkeren
-
Med en nummerplade er der større chance for en kan hjælpe dig :)
-
Jeg har haft 3 forskellige testere på. I prisklassen 1500-50.000. Dog ikke en fra Peugeot :)
Jeg har læst mig til, der har været et par stykker med benzin biler i England, der har haft det samme problem, og de havde noget med vacuum. Det stod dog ikke beskrevet med mere end det
-
Det er fuldstændig ligegyldig hvor dyr en tester du bruger hvis den ikke egner sig til din bil, jeg har lavet meget med min 500 kr. tester som en 150.000 kr. Bosch tester ikke kunne klare. Hvis du gerne vil arbejde med PSA biler, kommer du ikke uden om en original type tester, prisen starter ved omkring 300,- til gengæld er det lidt af en jungle at finde den bedste.
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=200000505&initiative_id=AS_20170109064239&SearchText=pp2000
Holt
-
OBS.. ved køb af original tester så kontakt Mikhan... Hvis du ikke kan finde ham kan jeg formidle kontakt.. Så får du alt hvad du skal bruge, og du får det rigtige i første omgang :)
-
den viser ingen fejl, uanset tester :( Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Den mister omdrejninger når man trykker på speederen, og går nogengange helt ud!!
Det er pisse irriterende. Somregel gør den det, når den er kold. Den har også meget svært ved at komme igang, hvis man kører 20 km/t i 2. Gear.
-
Joneshs skrev:
den viser ingen fejl, uanset tester :( Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Den mister omdrejninger når man trykker på speederen, og går nogengange helt ud!!
Det er pisse irriterende. Somregel gør den det, når den er kold. Den har også meget svært ved at komme igang, hvis man kører 20 km/t i 2. Gear.
Som andre tidligere har anbefalet, så ER en egnet PSA tester et MUST.. (Til Peugeot og Citroen)
IKKE fordi den rette tester nødvendigvis VIL vise fejlmeldinger.. For ikke ALT registres i fejlloggen.
Men med den korrekte (Til PSA biler) tester, så er der mulighed for at lave "parametertest". Og via disse, så KAN parametermålingen evt. påvise uoverensstemmelser mellem korrekte parameter og forkerte parameter forskellige steder på bilen.
Det kræver uanset tester, selvfølgelig at man har et vist kendskab til at udnytte testerens muligheder til andet end blot, at udlæse en fejllog.
Men uanset hvad, så ER en diagbox/pp2000/Lexia helt speciet designet til PSA biler. For de biler ER sære og kræsne ;)
-
Nu har jeg købt en PP2000. Men syntes der står alle steder, den nyeste version af windows er XP ? Bruger i en nyere version, eller har i en gammel pc med xp ?
-
Joneshs skrev:
Nu har jeg købt en PP2000. Men syntes der står alle steder, den nyeste version af windows er XP ? Bruger i en nyere version, eller har i en gammel pc med xp ?
Kort og godt.. ER interfacet et rev B, så installer max V5.29 software på en Xp 32 bit sp3.
Glem alt om vista/win 7 32 bit HVIS du også vil have PP2000 og Lexia mulighed udover Diagbox.
Er det interface et rev C.. Så KAN du installere på både xp sp3.. Vista sp2 og win 7 sp1.
Og KAN installere softwaren op til V7.62. Og få både diagbox/pp2000/lexia i et og samme software.
Evt. så kom på en mail/besked til mig for mere.. Der findes mange løsninger ;)
Mvh Mikael
-
Det lyder besværligt ;) Men skal nok finde ud af det. Ellers skal jeg nok lige sende en mail :)
En anden ting...
Har problemer med den brænder ledninger over til pæren. Ved godt Peugoet er kendt for tynde ledninger. Har givet den direkte stel fra batteri, men der går stadig mellem 1-2 måneder, før den brænder ledningen over. Jeg har boret små huller i plastikken, der omkranser lygtehuset, og også prøvet helt at droppe den - uden held. Pæren overlever hver gang.....
Jeg må snart have en tysk bil :)
-
Joneshs skrev:
Har problemer med den brænder ledninger over til pæren. Ved godt Peugoet er kendt for tynde ledninger. Har givet den direkte stel fra batteri, men der går stadig mellem 1-2 måneder, før den brænder ledningen over. Jeg har boret små huller i plastikken, der omkranser lygtehuset, og også prøvet helt at droppe den - uden held. Pæren overlever hver gang.....
Jeg må snart have en tysk bil :)
Min kammerats søn har en tysk bil, en Opel Corsa, den brændte også stikkene til forlyset hele tiden, min kammerat købte nye ledninger med stik hos thansen flere gange, men de holdt kun en uges tid, så købte han et mærkevare stik hos den lokale bremse og koblingsservice, og problemet var løst.
Man skal passe på hvad man ønsker sig, det kunne gå i opfyldelse!
Holt
-
Kig du bare på VW forum m.fl. og vurder om et liv med tyske biler er problemløst...
VH
-
Jeg har haft gasspjæld afmonteret for at rense det. Det er som om, det ikke lukker helt tæt. Skal det gøre det? Altså, det er som om, det står et pr grader føe luk