Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: jan p efter 13. Januar 2017, 14:24
-
Hjælp søges jeg har en 406 2.0 hdi fra 2000 der har kørt 425000 km der sætter ud har skiftet erg ventil og luftmængdemåler og alle vakuum slanger og fået værksted til at køre computer ind med de ny dele turbo en er lidt slidt men giver fint ladetryk og ryger ikke sort men bilen sætter stadig ud jævnlig ikke konstant har haft samtlige stik af og givet contakt rens uden held diesel filter er skiftet nogen der har et bud på hvad fejlen kan være ???
-
Jeg vil tro, at en Udlæsning med en Peugeottester kan give et praj.
Der er flere på forummet, som kan være dig behjælpelig uden at du skal betale en bondegård.
Du skal være velkommen i Vejle.
Vh
-
406st skrev:
Jeg vil tro, at en Udlæsning med en Peugeottester kan give et praj.
Der er flere på forummet, som kan være dig behjælpelig uden at du skal betale en bondegård.
Du skal være velkommen i Vejle.
Vh
jeg takker jeg har allerede betalt en bondegård for det med peugeot tester 😂 uden held bilen er så gammel at den kun har 17 sensorer om den mangler flere for at fortælle fejlen ved jeg ikke men håber der er andre end mig der har haft problemet har hør det muligvis kan være i den elektriske speder del i motor rummet ved siden af luftmængdemåler også den sætter ud føles det som at der bliver lukket helt af for alle 4 cylinder ikke noget med to og tre cylinder og det er meget kort et sekund så håber på der er nogen her inde der måske har svaret mvh jan p
-
eg takker jeg har allerede betalt en bondegård for det med peugeot tester 😂 uden held bilen er så gammel at den kun har 17 sensorer om den mangler flere for at fortælle fejlen ved jeg ikke men håber der er andre end mig der har haft problemet har hør det muligvis kan være i den elektriske speder del i motor rummet ved siden af luftmængdemåler også den sætter ud føles det som at der bliver lukket helt af for alle 4 cylinder ikke noget med to og tre cylinder og det er meget kort et sekund
-
Jeg har sådan et potmeter der har gået 107.000 km, det må du komme og prøve, hvis det hjælper, kan du købe det billigt.
Holt
-
Lyder godt Holte ved du om den passer til min det er med kabel ud i motor rummet og så stik i der og hvor i landet er du 😀
-
Jeg har slået den op på Peugeot service box, og selv om min stammer fra en 1.6 benzin, har den samme reservedelsnummer som din.
Hejnsvig ligger 10 km sydvest for Billund.
Holt
-
Oki er det dig der gør lidt i fartpilot ??? Da jeg har været der med min bil for et par år siden
-
Jeg beklager meget at jeg ikke kunne finde delen, jeg håber der er andre der kan hjælpe dig med den.
Holt
-
Bare ok Holt 😃😃😃
-
Jeg havde problemet på en 306 Hdi hvor den hang lidt når man slap gassen. Det viste sig at være ir i stikket til potmeteret. Men da du har været alle stik igennem så er det jo nok ikke problemet.
-
Jeg takker og nu har jeg så skiftet nyt Gasspjæld-potentiometer også uden held men så lige på er det udelukkende at skifte dele og håber på at ramme menmudtager stadig gerne ide og svar 😃😃😃
-
Jeg takker og nu har jeg så skiftet nyt Gasspjæld-potentiometer også uden held men så lige på er det udelukkende at skifte dele og håber på at ramme menmudtager stadig gerne ide og svar 😃😃😃
-
Ærgerligt en Peugeottester ikke har kunnet kan hjælpe. Måske parametermåling trods alt kunne give et hint, så du ikke skal skifte dele i blinde.
-
Hej Jan p, har du prøvet at tjekke pumpe relæet?
Vis den kun gøre det nogle gange, vil jeg gætte på at pumpe relæet er ved at være, "brændt af"
Da den nu hele ikke er det dyreste at købe, vil jeg starte der :)
-
Takker det vil jeg tjekke op på og når jeg finder fejlen skriver jeg det i tråden her 😨😨😨😂😂😂
-
Så er pumpe relæet tjekket og Det virker som det skal har haft et nyt i uden held og Gasspjæld-potentiometer er skiftet med nyt også uden held så er der nogen der mangler en har jeg en der virker så jeg er gået i tænke boks igen 😂😂😂men modtager stadig gerne forslag 😀😀😀
-
jeg prøvede noget i samme stil på en oartner der var det ledningen til railtryk sensoren