Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Morten Svendsen efter 17. Januar 2017, 22:45
-
Er ny i Peugeotverdenen og har bestilt en ny 208 Blue HDI til levering 24/2. Baggrunden er en 1-års leasing af Citroen Cactus med samme motor. Udover en forkert initialisering, der gav kald på service allerede efter 10000 km, har der intet været at bemærke. Intet olieforbrug, godt gennemsnitsforbrug på ca 23 km/L og 260 kr i grøn afgift om året. Men når man så sætter sig til at søge lidt, dukker der bla. ting op omkring bundkar, tilstoppede olierør, utætte flammeskiver og turboer, der af og til dør.
Er alle disse ting løst med tiden, eller er der stadig typiske fejl som man skal holde øje med på den motor ? Regner med at køre med Belladd som på vores trofaste Punto og selvfølgelig overholde specificeret service.
-
Hej Morten,
Nu har jeg ikke haft min Peugeot 208 1.6 BlueHDI 100 Desire, så længe (købt nov 2016) hvor den havde kørt 4000km. Jeg har nu rundet 11.000 km da jeg pendler mellem Aalborg og Ballerup 2 gange om ugen. Udover "syngende" gearkasse/transmission (se min post omkring dette og hvad jeg har gjort for at minimere dette), så har jeg ikke bemærket noget usædvanligt eller haft problemer. Jeg har selv hældt cirka 4.7 L AdBlue på omkring de 10.000km. (der kan vist være 17 liter AdBlue i tanken)
Jeg kører på Circle-K Diesel Miles Plus, hvilket indeholde større mængde additiv (Lubrizol), så formentlig behøver jeg ikke hælde additiver på fremover.
https://www.youtube.com/user/LZDieselAdditives
Mit diesel forbrug kan ses her:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/797649.html
Mvh
Flemming
-
Hej Flemming.
Tak for god info. Interessant med gearkasse, skiftede du oliemærke ?
-
Ja jeg skiftede til en fuldsyntetisk Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4+
Det er en lidt tykkere olie når den er varm. Den er født med Total 75W80 GL4+
Mvh
Flemming
-
Morten Svendsen skrev:
Er ny i Peugeotverdenen og har bestilt en ny 208 Blue HDI til levering 24/2. Baggrunden er en 1-års leasing af Citroen Cactus med samme motor. Udover en forkert initialisering, der gav kald på service allerede efter 10000 km, har der intet været at bemærke. Intet olieforbrug, godt gennemsnitsforbrug på ca 23 km/L og 260 kr i grøn afgift om året. Men når man så sætter sig til at søge lidt, dukker der bla. ting op omkring bundkar, tilstoppede olierør, utætte flammeskiver og turboer, der af og til dør.
Er alle disse ting løst med tiden, eller er der stadig typiske fejl som man skal holde øje med på den motor ? Regner med at køre med Belladd som på vores trofaste Punto og selvfølgelig overholde specificeret service.
... jeg "lytter" også lige med her i dette indlæg, idet fruen lige har fået leveret en spritny:
Peugeot 208 Desire Sky HDI'100' :)
Ifølge min Peugeot mekaniker kan man imødekomme nogle af motorproblemerne, ved at passe service til tiden, max 25.000 km på olien, kører lange ture hvor motoren bliver gennem varm og ALTID anvende korrekt motorolie.