Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: lassehjort efter 05. Februar 2017, 14:57
-
Gennem en længere periode har kileremmen/Multi V-remmen pivet/hylet når motoren er kold og bliver belastet en smule (f.eks aircon og langt lys tændt samtidig)
Jeg prøvede så at skifte remmen først, men uden held. samme lyd!
Nu her har jeg så skiftet strammerhjul og medløberhjul, da det ligesågodt kunne være lejestøj, men desværre også uden held.
Min næste mistanke går på "Aircon koblingskiven" selve remskiven der rotere med, måske er slidt i lejet. Men har svært ved at kunne afprøve teorien uden at skulle stå med en masse stumper i hånden og skal samtidig bruge bilen hver dag.
Laver det her opslag i håb om der måske sidder nogen der har været ude for samme problem eller har kendskab til hvad der er mest sandsynlige kunne være?
skal lige siges at Tandrem mm. får nyligt blev skiftet hos Peugeot.
Det er en 307 1.6 benzin fra 2002.
håber der er nogle der kan hjælpe?
-
Er du sikker på at remmen er stram nok
-
Hej Ole.
Ja, har forsøgt både at stramme og løsne den, uden synderlige resultater.
Peugeot har også haft den spændt op mht. tandrems skift. Det var dem der mente det var strammerhjulet.
-
Er der skiftet rem?
Vh
-
Ja, remmen har været skiftet en gang.
-
lassehjort skrev:
Ja, remmen har været skiftet en gang.
I forbindelse med skift af remstrammer og medløberhjul?
Hvis lyden er afhængig af strømforbrug skal du måske kigge i retning af generatoren.
Vh
-
Jeg ville starte med at give remhjulene en tur med en stålbørste for at være sikker på der ikke er snavs i bunden af rillerne, så kan remmen nemlig ikke komme på plads og få ordentlig "bid"
Holt
-
Hej . min 307 1,6 16v sw 2002 har samme problem. Har skifte rem, medløberhjul remskive og magnet på ac pump, og ny remskive på motoren. så mangler kun at skifte generatoren. har lagt mærke til at når den lige hyler/piver så går lys styrken ned et øjeblik i forlygterne. jeg undre mig også over det her . .
-
Kenneth68 skrev:
Hej . min 307 1,6 16v sw 2002 har samme problem. Har skifte rem, medløberhjul remskive og magnet på ac pump, og ny remskive på motoren. så mangler kun at skifte generatoren. har lagt mærke til at når den lige hyler/piver så går lys styrken ned et øjeblik i forlygterne. jeg undre mig også over det her . .
Det fænomen tyder netop på at remmen glider på generatorremhjulet. Kan du dreje remhjulet på generatoren frit rundt - skal løbe relativt let - hvis du demonterer remmen?
-
Prøv lige at starte med kold motor, og så hurtigt gi' den et fist WD40 der hvor akslen går ind i servo pumpen bag remmen. Hvis lyden forsvinder er det jo nok der. Det er det på min 406'er 2003. Lyden kommer igen ret hurtigt, og forsvinder ved varm motor. Har ikke gjort noget ved mit, har kørt med det 2½ år. Løsningen er vel ny servo pumpe, alternativt skifte leje og pakdåse i den gamle.
-
Guppy skrev:
Prøv lige at starte med kold motor, og så hurtigt gi' den et fist WD40 der hvor akslen går ind i servo pumpen bag remmen.
En 307er har ikke servopumpe drevet af ribremmen, den er elektrisk drevet.
Holt
-
Beklager B)
-
GÆT ;)
1. Du har et batteri der køre på det sidste. (alder)
2. Dit kørselsmønster gør at du ikke når at lade batteriet helt op.
Løsningen HVIS ovenstående ??? = "det giver sig selv" ;)