Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: henrik81 efter 16. Marts 2017, 16:05
-
hej jeg har en 406 hdi hvor jeg kan se der er varme i min luftfilter kasse er der nogen der kan forklare hvorfor. jeg kan simpelthen ikke se meningen med det
mvh henrik
-
Har også svært ved at se meningen, måske blir motoren teoretisk en smule hurtigere driftvarm altså mindre slid. Jeg mener dog at huske at for at få så høj ydelse som muligt er det med at luften er så kold som muligt, da kold luft kan indeholde mere ilt. Såå???
-
luften skal jo igennem ic for at blive kølet netop derfor jeg slet ikke kan finde meningen med det og tror ikke at motoren bliver hurtigere varm af det
-
Måske for at forhindre rimfrost i at blokere filteret?
Holt
-
ja det kunne selvfølgelig være en mulighed og for at hindre fugt måske
-
Kondens der fryser kan rent faktisk smader din turbo så det er nu ikke nogen dum ide.Jeg har nu aldrig set det på en psa.
-
AXE1 skrev:
.Jeg har nu aldrig set det på en psa.
Det er nok fordi de kører med varme i filterkassen ;-)
Holt
-
"I gamle dage" havde de fleste biler jo en slange mellem luftfilter og udstødningsmanifolden.
Mere eller mindre automatisk reguleret.
Men for at forhindre karburatoris ved koldstart om vinteren.
Selvom at der ikke findes kaburator på nyere biler, så forhindre det stadig nok problemer om vinteren, lige omkring frysepunktet ???
-
Det blev lavet for at hæve temperaturen under regenerering af partikelfilter