Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Sinned92 efter 24. Marts 2017, 22:03
-
Hej jeg er ejer af En 306 2.0 HDI 90 HK stc. Fra 01 har haft den i 1.5 år og har været Super glad for den men her sidste dag fik den klø da vi havde travlt og jeg havde traileren med og pludselig lyste vandstands lampen tjekkede vandstanden men den er som den skal være den lyser ikke konstant og den kan finde på at starte med at lyse både når du kører til køre stille eller holder stille.
Så hvad er problemet kan den være defekt eller er der måske luft i systemet så den måske daler og hæver i vandstanden har prøvet udluftnings skruer den ind til kabinen kommer der væske ud af men kan intet få ud af den ved termostaten hvad mener i nogen der har haft samme dilemma ?? 🤔🤔😅
-
Har du låget af beholderen mens du åbner udluftningsskruerne ?? Med motoren startet selvfølgelig.. sensoren sidder normalt i beholderen, hvis den også gør det i dit tilfælde kunne det godt lyde som et sensor eller lednings problem, hvis du har væske i beholderen.. men sæt en tester på og tjek parametrene, men det lyder nu bare som sensor eller forbindelse
-
?. og der er sprinklervæske på, så det ikke er lampen der lyser pga det.
Nogen gange er det samme lampe..
mvh
-
Superpjok det er ikke Sprinklervæske nej den gir ikke signal når den er tom
Jack M har haft låget af og self. Startet motoren men man kan faktisk tage den store slange som går ind på studsen af uden at det kommer nået som helst vand ud og bilen kan ikke blive varmere end 75° ligemeget hvor meget klø den får har lige skiftet termostaten og gav Ingen ændring på det?? 🤔
-
Sinned92 skrev:
Superpjok det er ikke Sprinklervæske nej den gir ikke signal når den er tom
Jack M har haft låget af og self. Startet motoren men man kan faktisk tage den store slange som går ind på studsen af uden at det kommer nået som helst vand ud og bilen kan ikke blive varmere end 75° ligemeget hvor meget klø den får har lige skiftet termostaten og gav Ingen ændring på det?? 🤔
1. Jack PLEJER at have styr på det ;)
2. Vandpumpe MÅSKE stået af ??? (BURDE så blive meget varm)
3. Nye termostat vendt forkert. (kender ikke lige den termostat type. Se punkt 7)
4. Fra kold motor, så SKAL øverste køleslange MEGET pludseligt blive varm. Gør den det ??
Hvis den kun bliver langsomt varm, så står termostaten åbnen også i kold tilstand???
5. Defekt vandstandsføler ??
6. Alt mulig anden årsag ??? ;)
7. Smid et reg. nr. eller sidste 8 cifre i dit stelnummer. Så kan din dyt slås op. Og svar bliver MÅSKE korrekt ??? ;)