Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: 12345pj efter 28. April 2017, 21:02
-
Jeg har en "P1351 , forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene" fejl og relæet klikker men når jeg måler Ohm fra relæsoklen pin 1,2,6 eller 7 til stel så er der Kohm modstand og ikke 1-2Ohm som forventet, dette gælder for alle 4 gløderør.
Der er stel og +12V på pin 4 og 5, jeg kan ikke huske hvilken der er hvad.
Er det sandsynligt at alle 4 gløderør er døde ?
Sidder der et stik undervejs som muligvis kunne være pillet fra hinanden (med de 4 ledninger til hver sit gløderør) ?
Nogen råd ?
-
når du måler gløderørene så skal de være på ca 0.6
-
Skal gløderørerne være 0,6Ohm når der ikke løber strøm i dem ?
Mit problem r at når jeg måler fra pin 1,2,6 eller 7 i relæsoklen til stel, så er der "afbrudt" på dem alle 4, jeg måler mange kOhm.
Jeg forventer at 1 eller måske 2 af gløderørene er "afbrudt" men jeg ville ikke forvente at de alle 4 er det, derfor tænkte jeg om der måske var en stik samling et eller andet sted undervejs hen til glødererene ?
Jeg har prøvet med en alm forlygtepære fra +12V til pin 1, 2, 6 og 7, her skulle der komme rimeligt lys i oæren men ikke fuldt lys, sådan har jeg før testet gløderør med held.
Jeg kigger mere på det imorgen, så må jeg have målt forbindelsen fra relæsoklen til et af gløderørene hvis de er til at komme til.
-
Nu ved jeg ikke hvad der normalt er tilsluttet pin 1-2-6 og 7, men hvis det er gløderørene, og de stadig er tilsluttet relæet, skal du kunne måle meget lille modstand, de 0,6 ohm nævnt er nok meget rigtigt.
Nu kunne du så måle direkte mellem gløderørene og topstykket for at udelukke ledningsfejl.
Hvis de nævnte numre derimod er forsyningen af relæet, skulle du kunne måle fuld gennemgang til + på batteriet.
Holt
-
Der sidder et stik lige ved tandremsdækslet ind imod kabinen.
Jeg har checket det, det er samlet og jeg har kontrolleret forbindelsen imellem Pin 2, der er til gløderør 1, der er ca 0 Ohm så jeg forventer at der også er forbindelse til de andre gløderør.
Jeg har prøvet at sætte 12V på henholdsvis pin 1, 2, 6 og 7 i relæsoklen igennem en forlygtepære (55-60W) så der burde komme rimeligt meget lys i den, før det har jeg målt stor modstand fra pins til stel.
Konklusionen er at alle 4 gløderør er afbrudt, det lyder dog ikke særligt sandsynligt i mine ører.
Bilen har gået 270.000km.
Jeg har fundet benforbindelserne her:
http://www.peugeotforums.com/forums/407-41/fault-code-p1351-glows-relay-151138/index2.html
-
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?
Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level osv er ok.
Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?
-
12345pj skrev:
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?
Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level osv er ok.
Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?
Du kan ikke lave en tvungen regen med fejl i motorstyringen.
P1351 er fejl på gløderør, eller kabel mellem gløderør og udgangen på relæ, og ikke fejl på selve relæet eller forsyning af det, her mener jeg koden vil være P1350.
Og ja alle 4 gløderør kan godt være defekte samme tid, det er faktisk helt normalt at alle 4 er defekte
-
Jamen det er også helt sikkert at alle 4 gløderør er deffekte og da jeg ikke kunne køre en regenerering af filteret valgte jeg at lade som om filteret er skiftet, det virker perfekt indtil videre, så må vi se, den har kørt >160.000 siden filter skift men jeg har længe haft en fejl på additiv ECU og tankdæksel føleren.
Der er masser af additiv på tanken så jeg har "nulstillet" filteret.
Er der noget med at de sidder ekstremt godt fast så man ødelægger gevind osv når man tager afmonterer dem ?
Tak for hjælpen til alle der har givet en hånd.
-
De kan godt sidde rigtig godt fast, det skal gerne være med varm motor og stor forsigtighed de tages ud ;)
-
Ja sådan har det også været på de andre diesel biler jeg har haft så jeg tror jeg lader dem sidde lidt endnu.