Peugeot Club Danmark
Teknik => Interiør => Emne startet af: Hjallerup efter 12. Maj 2017, 20:20
-
Kan man kontrollere aircon i min 307 2005 2.o hdi 136 med pp2000 og hvordan. syntes ikke min kan køle:o
-
Jeg mener, du kan aflæse tryk med pp2000
Hvis du kan aktivere A/C på panelet i bilen er der tilstrækkeligt tryk, men hvis trykket er for lavt, kan A/C ikke aktiveres.
Det kan også være, du skal have påfyldt kølevæske.
Vh
-
En parameter måling på A/C systemet vil give dig et hint om den laver nok tryk
-
Så er det bare lige hvad trykket skal være på,, ref værdier vil ikke være helt tosset
-
Det hjælper ikke meget at kunne udlæse trykket.
Hvis A/C aktiveres er der jo tilstrækkeligt tryk, men køler systemet ikke nok, skal det serviceres af fagfolk med det rette anlæg.
Vh
-
Måske er jeg blind ??? Men jeg kan slet ikke se af spørgsmålet, om anlægget overhovedet starter.. Kun at det ikke virker ;)
Men med Diagbox/pp2000 så kan fortrykket på anlægget vises. ( Men ikke på alle PSA biler)
Men hvis en tester viser et fortryk på mindre end/ er nede omkring 1 - 1,5 så starter anlægget ikke. Som jeg husker det ;)
-
mikhan skrev:
Måske er jeg blind ??? Men jeg kan slet ikke se af spørgsmålet, om anlægget overhovedet starter.. Kun at det ikke virker ;)
Men med Diagbox/pp2000 så kan fortrykket på anlægget vises. ( Men ikke på alle PSA biler)
Men hvis en tester viser et fortryk på mindre end/ er nede omkring 1 - 1,5 så starter anlægget ikke. Som jeg husker det ;)
Han skriver jo "synes ikke min kan køle"
-
Jack M skrev:
Så er det bare lige hvad trykket skal være på,, ref værdier vil ikke være helt tosset
Start trykket er på 1bar og kan køre med op til 15-18 bar med fuld knald på blæseren
-
pug407aut skrev:
mikhan skrev:
Måske er jeg blind ??? Men jeg kan slet ikke se af spørgsmålet, om anlægget overhovedet starter.. Kun at det ikke virker ;)
Men med Diagbox/pp2000 så kan fortrykket på anlægget vises. ( Men ikke på alle PSA biler)
Men hvis en tester viser et fortryk på mindre end/ er nede omkring 1 - 1,5 så starter anlægget ikke. Som jeg husker det ;)
Han skriver jo "synes ikke min kan køle"
Ja men det kan have "100 andre" årsager.. Ikke nødvendigvis manglende tryk/væske.
Fx. en defekt magnetkobling/ kompressor og så de sidste 98 andre muligheder ;)
-
der var 28 grader i bilen,motor havde kørt ca 1 time, panelet sat på " 14 " der er ingen forskel på temp om panelet står på " ECO " eller " AC " der kommer lun luft. Anlægget varmer fint. En parameter måling på A/C systemet, hvor finder jeg det i pp2000, syntes ikke jeg kan finde det.
:o
-
Hvis du ikke kan vælge A/C, så kan det være at finde på motorstyringen
-
Jeg kan godt skifte til ac, syntes bare ikke luften bliver koldere,så det ville være nemt bare at sætte testeren på og se om den laver tryk(nok)
-
Hvornår er der sidst foretaget Service på A/C systemet?
Vh
-
inden jeg fikden sidste år kom der anden kompressor på den
-
Så lyder det pudsigt, at den ikke køler.
Hvis du kan aktivere A/C bør der være tilstrækkeligt med tryk til at køle lidt - normalt kan du slet ikke få lov at aktivere anlægget, hvis trykket er for lavt.
Kan du mærke at kompressoren kører / bliver aktiveret?
VH
-
vil prøve at se om den kører i morgen, og så vil jeg prøve igen at lede efter hvor jeg kan se om den laver tryk
-
Koblingen virker fint, slår fra og til når jeg skifter mellem "ECO" og "AC". Hvordan kommer jeg ind i pp2000 og ser om der bliver lavet tryk
-
6 svar op
-
Den kan lave 6 bar tryk, det falder til 4 bar når jeg skifter til ECO
-
hvis du skruer helt ned, så burde den være et sted mellem 10 og 18 bar, efter et stykke tid, hvis ikke så kunne det godt tyde på at den mangler lidt kølemidel
Det kan også være mikser spjældet der hænger, så den ikke kan køre helt over på kold luft, det kan også være akslen på motoren til mikser spjældet der mangler nogle tænder, ikke et ukendt problem
-
Sidder det mixerspjæld så man kan komme til det. Har fået kølemiddel på, nu kan den lave 17 bar. Men lindblæsningsluften bliver ikke koldere end 19 grader:(:(
-
ja i passager siden, og du skal nok have handskerummet af for at der er plads, og så er det den nederste motor på varmekassen
-
Test den MEGET lav teknologiske metode. ;)
Mærk på alu kølerør der går fra motorrummet til kabinen.
Mindst eet af dem skal blive iskoldt når aircon er igang et stykke tid.
1. Er det iskoldt, så virker anlægget.. Og du har muligvis et spjældproblem som nævnt.
2. Er ingen af dem iskolde, så køler/virker anlægget ikke. Og årsagen findes i selve anlægget.
-
Super ! Kører de 37 km hjem fra job, mærker om alurør er kolde. Er de det ryger handskerummet ud ;);) . Skal afsted med hundene om en uge, der skal det virke :D
-
Det ene rør er 4 grader . Så det er noget med et handskerum..... 😣
-
Hjallerup skrev:
Det ene rør er 4 grader . Så det er noget med et handskerum..... 😣
Super ;)
Men spørg mig ikke lige hvordan med pp2000. Husker ikke vejen på din dyt.
Men med pp2000, så BURDE du kunne lave en aktiverings test af spjæld/spjældmotor.
Men er en spjældaksel knækket, så giver en sådan test ikke meget.. Men du BURDE tydeligt kunne hører hvis de forskellige spjældmotorer køre, hvis/når de aktiveres ;)
Jeg gætter på, at det er det spjæld som fordeler ude luften mellem varme og kulde elementet ??
-
Det ene rør er 4 grader . Så det er noget med et handskerum..... 😣
-
Jeg åbnede ind til spjældmotorene, der var ikke noget at se af fejl på dem. Rensede tænderne og gav dem lidt fedt og samlede igen. Da jeg kørte på job, kølede den som den skulle . Så noget har nok siddet i klemme.
Takker for hjælpen. Hundene vil elske det når vi kører sydpå i morgen :-) :):)