Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Jgm efter 17. Juni 2017, 17:33
-
Efter hvad jeg kan fornemme en klassisk fejl.
Var hos mekaniker og han testede den med resultat "A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning"
Kan læse en masse med lav spænding på batteri,ledninger under sæder og defekt com2000 osv.
Abs fejl kom også op i dag,men forsvandt efter lidt kørsel.
Er der nogen i Århus/Østjylland der har erfaring med at teste det og evt kan hjælpe mig ?
Vh
-
Løs forbindelse under førersædet?
Overvej at klippe stikkene og samle dem med en kabelsko / lodde dem.
Vh
-
406st skrev:
Løs forbindelse under førersædet?
Overvej at klippe stikkene og samle dem med en kabelsko / lodde dem.
Vh
Tak for svar,det har jeg selvfølgelig overvejet,men vil i første omgang være gerne sikker på at det ikke bare er en gammel fejlkode,som ikke er blevet nulstillet.
Min overbo scannede den med mobilscan,som ikke viste nogen fejl,men den har jeg nu ikke den stor fidus til,så hvis nogen i nærheden har noget der kan måle med sikkerhed ?
-
Du er velkommen i Vejle.
VH
-
406st skrev:
Du er velkommen i Vejle.
VH
Tak,det vil jeg overveje.Skriver lige en PM når jeg kan afse tid :-)
-
Helt ok.
Er udrejst fra lørdag, så de kommende hverdage er min mulighed, hvis det skal være inden for de kommende 3-4 uger.
VH
-
Hvis den skriver: A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning
Så er det jo nok ikke et stik under et sæde, da føre airbaggen jo ikke sidder i sædet men på rattet :-)
-
AXE1 skrev:
Hvis den skriver: A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning
Så er det jo nok ikke et stik under et sæde, da føre airbaggen jo ikke sidder i sædet men på rattet :-)
Nu ved jeg ikke om du kender til problemet med airbag light,det er meget typisk for peugeot og mange har fixet problemet ved netop at lodde ledningerne under sæderne,hvis du ellers f.eks googler problemet..
Ang selve fejlmeldingen,så er jeg,som jeg skriver i tvivl om at det evt kunne være en gammel fejl som ikke er blevet nulstillet..
-
Jgm skrev:
AXE1 skrev:
Hvis den skriver: A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning
Så er det jo nok ikke et stik under et sæde, da føre airbaggen jo ikke sidder i sædet men på rattet :-)
Nu ved jeg ikke om du kender til problemet med airbag light,det er meget typisk for peugeot og mange har fixet problemet ved netop at lodde ledningerne under sæderne,hvis du ellers f.eks googler problemet..
Ang selve fejlmeldingen,så er jeg,som jeg skriver i tvivl om at det evt kunne være en gammel fejl som ikke er blevet nulstillet..
Jo jeg har set det før, jeg har været Peugeot tekniker i over 10 år.
Hvor har du din viden fra? Udover Google.....
Men som skrevet så er det sgu nok IKKE et stik under et sæde når den skriver fejl på føre air baggen vel.
-
AXE1 skrev:
Jgm skrev:
AXE1 skrev:
Hvis den skriver: A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning
Så er det jo nok ikke et stik under et sæde, da føre airbaggen jo ikke sidder i sædet men på rattet :-)
Nu ved jeg ikke om du kender til problemet med airbag light,det er meget typisk for peugeot og mange har fixet problemet ved netop at lodde ledningerne under sæderne,hvis du ellers f.eks googler problemet..
Ang selve fejlmeldingen,så er jeg,som jeg skriver i tvivl om at det evt kunne være en gammel fejl som ikke er blevet nulstillet..
Jo jeg har set det før, jeg har været Peugeot tekniker i over 10 år.
Hvor har du din viden fra? Udover Google.....
Men som skrevet så er det sgu nok IKKE et stik under et sæde når den skriver fejl på føre air baggen vel.
Jeg har ikke nogen viden med peugeot og netop derfor at jeg spørger herinde.
Men med din 10 års erfaring er det godt nok et noget tamt og ukonstruktivt bidrag du her kommer med,nærmest på vippen til Troll vil jeg mene.
Desuden har jeg aldrig påstået at det var et stik under sædet,det er der en anden bruger der foreslår som løsning,men fakta er dat står mange steder på nettet og at jeg har læst det samme der.
Men kom gerne med noget konstruktivt...
-
Uden at have lyst til at "puste til kampen" om hvad der er op og ned ;)
Så KUNNE: "A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning"
vel også henvise til Airbag`en i ryglænet i FØRERSÆDET ???
Tekster til fejlkoder ER ikke altid helt indlysende. Uanset hvilken tester der anvendes.
-
mikhan skrev:
Uden at have lyst til at "puste til kampen" om hvad der er op og ned ;)
Så KUNNE: "A01 Tændkreds airbag førerside trin 1 kortslutning"
vel også henvise til Airbag`en i ryglænet i FØRERSÆDET ???
Tekster til fejlkoder ER ikke altid helt indlysende. Uanset hvilken tester der anvendes.
Fejlen blev nemlig udlæst på en ældre tester og ikke en Peugeottester,så var heller ikke helt sikker da jeg tog derfra,men jeg får det målt igennem i morgen og har købt en brugt Com2000 i tilfælde af at det kun er den...
-
Jgm skrev:
Fejlen blev nemlig udlæst på en ældre tester og ikke en Peugeottester,så var heller ikke helt sikker da jeg tog derfra,men jeg får det målt igennem i morgen og har købt en brugt Com2000 i tilfælde af at det kun er den...
Jeg vil også klart anbefale en fejlsøgning med en PSA tester (Diagbox/pp2000.
Den er nu engang bedste egnet til PSA biler. Ikke at man bliver specialist, men de kan næsten "det hele". Og sikkert også om det ER en registeret Com2000 fejl ;)
-
Com 2000 er et rigtigt godt sted at starte, du kunne jo også udmåle den først. Vær sikker på at det er en magen til du sætter på.
-
AXE1 skrev:
Com 2000 er et rigtigt godt sted at starte, du kunne jo også udmåle den først. Vær sikker på at det er en magen til du sætter på.
ENIG.. Typenummeret/andet skal være det samme ;)
-
mikhan skrev:
Vær sikker på at det er en magen til du sætter på.
ENIG.. Typenummeret/andet skal være det samme ;)
Her vil jeg tillade mig at være uenig, man kan sagtens bruge et andet modul, så længe et par grundlæggende ting er på plads, hvis bilen har ESP, SKAL modulet stamme fra en bil med ESP, hvis bilen ikke har ESP kan man sagtens bruge et modul fra en bil med. Stikkene til airbag skal selvfølgelig passe, og modulet stamme fra en bil med bagrudevisker. En del funktioner er rent kosmetiske, f.eks. behøver modulet ikke have symbol for front tågelygter for at kunne tænde tågelygterne, det ligger alene i bsi boksen, man kan også sagtens bruge et modul fra en bil med regnsensor uden selv at have det, eller omvendt. Knap til tripcomputer kan på nogle modeller flyttes over, hvis det er samme fabrikat. Hermed ikke sagt at alle moduler kan byttes rundt som man lyster, men der er ofte lidt større chance for at finde et brugbart modul hvis man ikke snævrer det alt for meget ind.
God jagt.
Holt
-
Det jeg har fundet er af samme reservedelsnummer,dog ikke samme XT nummer,hvilket jeg har læst ikke betyder noget så længe man er opmærksom på det med ESP,som Holt også siger..
-
Jgm skrev:
Det jeg har fundet er af samme reservedelsnummer,dog ikke samme XT nummer,hvilket jeg har læst ikke betyder noget så længe man er opmærksom på det med ESP,som Holt også siger..
Det burde også være okay. Min bemærkning var mere af praktisk betydning, hvis/når man fx. søger et brugt på E-bay.
Ofte er det uklart på billeder alene, om det er det korrekte. Men via nummer og bogstaverne er chancen for korrekt køb nok bedre. Første gang ;)
Et helt tilfældigt eksempel fra E-bay:
http://www.ebay.fr/itm/391821292107?rmvSB=true
-
Bilen var nede i dag og de skiftede Com2000 til den jeg havde købt og de kunne nu slette fejlmeddelelsen,så det var kontakten ( com2000 ) i det her tilfælde.
Com2000 fik jeg til 1400.- ved en hugger og 600 for udskiftningen,så altså lige 2000 bobs for den omgang :(
( som sikkert ikke har taget mere end 20 min )