Peugeot Club Danmark
Teknik => Styling og Eksteriør => Emne startet af: Brocelius efter 29. Juni 2017, 20:29
-
Hey..
Vores 307`ers vindues viskere rammer hinanden. Den nederste rammer op o den øverste på vej op men der er intet på vej ned..
Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt.??
Jeg har prøvet at rykke den nederste lidt længere ned og har skåret 1cm af den på den side hvor den rammer den øverste men det har ikke hjulpet.. :(
Det er VIRKELIG belastende at køre med i regnvejr..
-
Dine viskerarme har nok været afmonteret, i forbindelse med et fjederskift
Du skal nok have flyttet den øverste arm en tand eller 2 op, og den nederste en tand eller 2 ned
-
du kan også se om de er placeret/centeret rigtigt...
1. drej nøglen On og tryk 1 gang på viskerne
2. drej nøglen Off
3. tryk 1 gang til på viskeren og den burde gå i opret position, sådan at du kan se om de er lodrette .
og så kan du justeret dem derfra..
Det er også i denne position at det er nemmest at skifte viskebladene
-
Dipp skrev:
du kan også se om de er placeret/centeret rigtigt...
1. drej nøglen On og tryk 1 gang på viskerne
2. drej nøglen Off
3. tryk 1 gang til på viskeren og den burde gå i opret position, sådan at du kan se om de er lodrette .
og så kan du justeret dem derfra..
Det er også i denne position at det er nemmest at skifte viskebladene
De stopper halvvejs oppe og når man så trykker på visker armen igen så køre de helt op og så ned..
Der ud over så rammer begge armene mod motorhjelmen når de er oppe i toppen..
-
Dipp skrev:
du kan også se om de er placeret/centeret rigtigt...
1. drej nøglen On og tryk 1 gang på viskerne
2. drej nøglen Off
3. tryk 1 gang til på viskeren og den burde gå i opret position, sådan at du kan se om de er lodrette .
og så kan du justeret dem derfra..
Det er også i denne position at det er nemmest at skifte viskebladene
De stopper halvvejs oppe og når man så trykker på visker armen igen så køre de helt op og så ned..
Der ud over så rammer begge armene mod motorhjelmen når de er oppe i toppen..
-
Brocelius skrev:
Dipp skrev:
du kan også se om de er placeret/centeret rigtigt...
1. drej nøglen On og tryk 1 gang på viskerne
2. drej nøglen Off
3. tryk 1 gang til på viskeren og den burde gå i opret position, sådan at du kan se om de er lodrette .
og så kan du justeret dem derfra..
Det er også i denne position at det er nemmest at skifte viskebladene
De stopper halvvejs oppe og når man så trykker på visker armen igen så køre de helt op og så ned..
Der ud over så rammer begge armene mod motorhjelmen når de er oppe i toppen..
-
Der plejer at side en føler i bunden af ruden (det er der på en 407er) hvor viskerarmen går op i forsvarsposition.
Så hvis du har fået skiftet din forrude og det er startet der efter, så kan det være at de mangler
En anden mulighed, kan også være hvis du køre med et Xenon kit
Hvor på ruden stopper den når du køre den helt op?
Af dømme efter det sidste billede, så er viskerarmene monteret forkert
-
Og de følere ser ud som på billedet, og det er to til hver viskerarm, den første sidder nede ved gummi listen og agere fuld stop, den næste er ca 5 cm oven over og agere forsvars position og går aldrig under den når viskeren er aktiv
men kun hvis en 307er skal have en sådan føler
https://www.dropbox.com/s/e4uowm5ljo83vhp/20170701_124830.jpg?dl=0
-
Så vidt jeg ved kører en 407 med motor i begge sider, det gør en 307 ikke, her er det et fast træk med en motor til det hele.
Jeg har før set det med at armene rører motorhjelmen, jeg synes at huske det var hele viskermekanismen der sad skævt.
Når viskerne er parkeret, skal nederste viskerblad ligge lige over gummilisten, og øverste viskerblad sidde 8 cm over.
Hvis bilen har kørt mange km, kan den også trænge til nye bøsninger i mekanismen, det kan åbenbart ikke købes løst, men en komplet mekanisme koster den latterlige sum af 4272,50 hos Peugeot
-
Uden overhovedet at kende til 307 viskere, så tænker jeg !!! ;)
Hvis det overhovedet er muligt, så er de vel ikke monteret forkert ???
Altså således, at den "forkerte" visker i hvilestillingen ligger "øverst/nederst" ???
-
Nå, det ende ikke pænt..
Da jeg kørte på motorvejen den anden dag kom viskerne op og slås, den i passager siden blev foldet et par gange med opgav ikke sådan lige kampen, til trods for en kort pause fra viskeren i passagerer siden i oprejst position tabte den efter en kort kamp og lagde sig pænt ned under motorhjelmen.
viskerarmen i passagerer siden er pillet af da den begyndte at hoppe ud fra ruden når den i fører siden køre, ville ikke risikere at den pludselig angreb igen og måske vandt..
Tak og lov for at det var den i fører siden der vandt..