Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: JacobJ efter 26. September 2017, 21:05
-
Mit første opslag starter med en lidt kedelig fejl...
Jeg har en 508 2,0hdi 163hk fra 2011 der er chippet(Landberg fil), dette kørte også fint den første måneds tid.
Derefter begyndte den at melde fejl på at maks ladetryk er overskredet (dette sker ved 2bar, og bilen er progrmmeret til ca 1,65bar (std. skulle være 1,1bar)) Landberg tror måske det er for stort modtryk i dpf der kan være skyld i det(km stand ca 185.000). Lige inden jeg så skifter det når den også af melde fejl på det. modtrykket er efter udskiftning ok, men fejlen er der stadig..
Jeg har efterfølgende skiftet:
turbo tryks ventil(solenoid) og MAP sensor - dette hjalp heller ikke..
derefter renser jeg så vnt'en i turboen(afmonteret og helt adskilt (km ca. 200.000)) dette hjælper på kørbarheden ved lave omdr. men fejlen er der fandme endnu....
Jeg oplever også engang imellem en del turbotøven ved gear skift.
Der er lavet egr-off sammen med tuningen, men ikke sat nogen blindplade i, kan dette være skyld i problemet, hvis den måske kan stå lidt åben?? kan høre at den kører engang imellem når jeg slukker bilen.
Er der nogle der har oplevet noget lignende? eller har et bud på problemet?
Eller generelt bare har mega dårlig erfaring med at obd tune sådan en bil?
VH. en ellers meget glad Peugeot 508 bruger ;)
-
Hvad med luft og dieselfilter?
Der sidder 2 vakuum ventiler nede på A/C pumpen (hvis det er det er det samme som på 138hp motoren) de kan godt finde på at hænge,
og vakuum slangeren kan godt finde på at blive sprøde med tiden og revne, så der ikke er nok vakuum til diverse ventiler og spjæld
-
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.
-
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.
Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000
-
jb skrev:
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.
Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000
De kører virkelig godt med en chip! min driller desværre bare.. hvem har chippet din?
-
JacobJ skrev:
jb skrev:
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.
Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000
De kører virkelig godt med en chip! min driller desværre bare.. hvem har chippet din?
http://www.bestchip.dk/
Har selv mont. den.
-
Fandt du nogen sinde fejlen Jacob. For jeg har samme fejl på min nu efter den blev chippet mvh. Michael