Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: toyota efter 10. Oktober 2017, 11:29
-
Udover en 7 mm umbrako, hvad værktøj skal så bruges til brug ved dyseskift på en 1,6 HDI 110 Hk ?
-
En spidstang, momentnøgle og en ny flammeskive. :)
-
jeg ville køre den rigtig varm først, løsne umbrakomøtrikkerne lidt hvis dyssen er løs så ingen problemer. ellers kan du starte den og måske "skyde" den løs, lidt ligesom med gløderørene :)
der er sikkert også lidt møg neder omkring dyssen, da pakningerne omkring dem er brændt væk. nogen bruger en ala flaskerenser nok mest hvis den har været utæt
en lille klat fedt på den nye flammeskive, så sidder den fast på dyssen og den er lige til og sætte i :)
den nye tilspændes med 1.2 kilo, som ketner der renoveret mine dysser forskrev. men det er der sikker masser af meninger om ;)
ja og så skal den kodes, min er fra 2005 og skriver de ikke kan kodes da ecuen ikke er opdateret til det, men det går fint uden :)
-
På en 1.6 hdi der spændes dysen med 4Nm plus 65 grader (400gram+65grader)
-
pug407aut skrev:
På en 1.6 hdi der spændes dysen med 4Nm plus 65 grader (400gram+65grader)
Det er skisme ikke meget....
-
det er en rigtig god ide at fræse sæderne