Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: toyota efter 10. Oktober 2017, 11:29

Titel: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: toyota efter 10. Oktober 2017, 11:29
Udover en 7 mm umbrako, hvad værktøj skal så bruges til brug ved dyseskift på en 1,6 HDI 110 Hk ?
Titel: RE: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: pug407aut efter 10. Oktober 2017, 12:21
En spidstang, momentnøgle og en ny flammeskive. :)
Titel: RE: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: olsendk efter 10. Oktober 2017, 19:17
jeg ville køre den rigtig varm først, løsne umbrakomøtrikkerne lidt hvis dyssen er løs så ingen problemer. ellers kan du starte den og måske "skyde" den løs, lidt ligesom med gløderørene :)

der er sikkert også lidt møg neder omkring dyssen, da pakningerne omkring dem er brændt væk. nogen bruger en ala flaskerenser nok mest hvis den har været utæt

en lille klat fedt på den nye flammeskive, så sidder den fast på dyssen og den er lige til og sætte i :)

den nye tilspændes med 1.2 kilo, som ketner der renoveret mine dysser forskrev. men det er der sikker masser af meninger om ;)

ja og så skal den kodes, min er fra 2005 og skriver de ikke kan kodes da ecuen ikke er opdateret til det, men det går fint uden :)
Titel: RE: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: pug407aut efter 11. Oktober 2017, 17:32
På en 1.6 hdi der spændes dysen med 4Nm plus 65 grader (400gram+65grader)
Titel: RE: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: toyota efter 12. Oktober 2017, 09:46
Citér
pug407aut skrev:
På en 1.6 hdi der spændes dysen med 4Nm plus 65 grader (400gram+65grader)


Det er skisme ikke meget....
Titel: RE: Værktøj til dyseskift
Indlæg af: henrik81 efter 13. Oktober 2017, 19:37
det er en rigtig god ide at fræse sæderne