Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Oerholm efter 27. Oktober 2017, 06:54
-
Jeg har lige købt mig en dejlig 307 sw fra 2004 det er en 2.0 hdi med 136 HK , bilen skriver anti pollution fault og det føles som om turboen overhovedet ikke slår til, føles faktisk som 70 HK i stedet for de 136, den tidligere ejer sagde fejlen var blevet målt med tester og at det er en vakuumventil.. er der nogen der har en ide om dette er svært at skifte? Hvor sidder den og hvad koster det cirka?
Glad dag til jer alle
-
Vakuum ventilen der styre turboen, den er sort, og du kan finde den i højre hjørne af motoren ind mod kabinen.
Nu er du vel sikker på at det er en 136hp du har købt, kan identificeres på stelnummeret, her vil 3 af bogstaverene være RHR for 136hp, RHS for 110hp og RHY for 90hp
Du kan også se det på dækpladen oven på motoren, her skal der stå HDI 16
Grunden til at jeg skriver det er at jeg mener at 307eren først fik 136hp motoren senere end 2004
-
Den er fra 22.12.2004 og der står rhr i stelnummeret men rart lige at få det tjekket, der er måske ikke så mange af dem ?
Jeg må ud og se om jeg kan finde vakuumventilen, er den svær at skifte eller er det sådan lige til?
-
Hej.
Måske er det en sådan:
http://www.ebay.ie/itm/PEUGEOT-206-307-1007-1-4HDI-2-0HDI-TURBO-PRESSURE-SOLENOID-VALVE-1628ZT/371611041365?hash=item5685be7e55:g:0psAAOSwGzlTv6J-
Kan sikkert også erhverves her i DK hos diverse reservedelsudbydere.
vh: Niels