Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: hgb64 efter 24. Januar 2018, 06:30
-
Hej
Min 406 kom periodisk med fejlen P0202 ... Jeg antog det var indsprøjningsdysen på cyl 2, og skiftede den. Mer jeg har stadig fejlen, som nu syndes at optræde hyppigere end før..
Har jeg lavet en kvejer og sat dysen på forkert cyl ?? Er rækkefølgen ikke 1-2-3-4...hvor 1 sidder i samme side som sprinklerbeholder (eller modsat batteriet) ... Eller kan der været noget helt andet galt ?
Det skal siges bilen kører ikke dagligt længere...
-
PSA har omvendt rækkefølge.
Cyl/dyse 1. er nærmest kobling/svinghjul. Nr. 4 er nærmest generator/tandremmen.
Altså 4. 3. 2. 1 talt fra generator/tandremmen.
Så du har nok byttet om på 2 og 3.. Du er ikke den første ;)
-
Det må være noget andet P0202 dækker over...nu har jeg flyttet rundet på alle dyser, men det er stadig den samme fejl...og nu er den blevet permanent, og ikke kun periodisk ....midt i det hele fik jeg også anti-poulution failure ...som dog forsvandt...Lexia finder også kun P0202 ... Nogle gode forslag ?
-
Hvordan ser dine tændrør ud?
VH
-
Godt spørgsmål...dem har jeg ikke kigget på...bilen følger de normale serviceeftersyn (20000 el. 25000 km) på værksted...og jeg har stadig 14500 km tilbage til næste...så tændrør har jeg ikke skænket en tanke...
-
Det undre mig at testeren ikke viser mere end " P0202"
Fx. BURDE der kunne vises mere.. Fx. "P0202 - Injector Circuit/Open Cylinder 2"
Det tyder på at det ikke er din dyse.. Men stik/ledning fra motorstyringen ??
-
Diagbox/PP2000 + en "biltema" tester (som tros det lovede ikke kan slukke kontrollamper) kommer KUN med fejlen P0202 og ikke en klap andet... Men det mig virkelig en gåde hvad som er galt, og hvad jeg skal rive i...
-
Henning64 skrev:
Diagbox/PP2000 + en "biltema" tester (som tros det lovede ikke kan slukke kontrollamper) kommer KUN med fejlen P0202 og ikke en klap andet... Men det mig virkelig en gåde hvad som er galt, og hvad jeg skal rive i...
En permanent fejl, som IKKE er udbedret kan normalt ikke slettes.. Og dermed normalt heller ikke slukke kontrollampen.
-
Af frygt for at løbe af sporet med mit problem... Med PP2000/diabox har jeg altid kunne slette en fejl og efterfølgende slukke kontyrollampen ....Indtil fejlen kom igen og tændte advarselslampen, hvis fejlen ikke var blevet lavet korrekt...(hvad jeg skrev at biltemas tesker IKKE kan slukke kontrollamper tros der står den kan)
Kan vi så herefter ikke koncentrere om min fejlmelding .... og hvad jeg evt. skal flå i inden jeg må give op og køre den på værksted, fordi dette overstiger mine egne evner .... Kan det være tændingsbroen måske ??
-
Henning64 skrev:
Af frygt for at løbe af sporet med mit problem... Med PP2000/diabox har jeg altid kunne slette en fejl og efterfølgende slukke kontyrollampen ....Indtil fejlen kom igen og tændte advarselslampen, hvis fejlen ikke var blevet lavet korrekt...(hvad jeg skrev at biltemas tesker IKKE kan slukke kontrollamper tros der står den kan)
Kan vi så herefter ikke koncentrere om min fejlmelding .... og hvad jeg evt. skal flå i inden jeg må give op og køre den på værksted, fordi dette overstiger mine egne evner .... Kan det være tændingsbroen måske ??
Springer fra tråden.. Du forstår tydeligvis ikke, at udnytte PP2000 til andet end fejlsøgning.. Og har stirret dig blind på. at du KUN får en P0202 fejl.
IGEN, IGEN.. Periodefejl KAN altid slettes. Men kommer ALTID igen, hvis fejlen ikke er rettet.
( Du nævner intet om P0202 er en "permanent" eller en "periode" fejl.. )
Man får svar som man spørger. Du nævner ikke engang noget om hvilken motor du har ??
Beklager det "sure" svar..
-
Ja- det var et surt svar ... Det er muligt at jeg ikke fatter ret meget...jeg har brugt to forskellige testere..begge er kommet med den ene og samme fejl... P0202... koden betyder Injector Circuit/Open Cylinder 2 ...Derfor skiftede jeg dyse. Min PP2000 ver 7,57 melder intet andet..
Det er ganske korrekt jeg ikke har nævnt at det er en 2,2 motor ....Da den har tændrør er det næppe en diesel motor... Jeg starter mit indlæg med at nævne det er en periodefejl som kommer hyppigere og hyppigere ...så om jeg ikke kan bruge en tester eller jeg ikke forstår at skive et læseligt dansk, må stå hen i det uvisse..Jeg kører i hvert fald på værksted med bilen i næste uge....