Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Charles efter 16. Marts 2018, 05:37
-
Da jeg kørte på arbejde i 8 graders frost, fik jeg alarm på lav oliestand efter 15 min. kørsel på motorvej, de viste sig at olie påfyldnings prop og pakdåsen bag svinghjulet var trykket af sammen med olien, formenligt pga. overtryk i motorens krumtaphus, formeneligt fordi udluftningen var frosset til mener Peugeot.
Motoren blev lavet på det lokale værksted som ikke kender noget til denne udluftning.
Er der nogen som har erfaring med dette problem, for jeg tør næsten ikke køre i frostvejr.
-
Ja de kan fryse p.g.a. oliesnask/kondensvand i udluftningen.
Prøv at smide et reg. nr. på din dyt ;)
-
Reg. nr på den er UU 53 466 :o
-
Charles skrev:
Reg. nr på den er UU 53 466 :o
Det er ret sikkert studser og slanger til PVC systemet som er snasket til. Og fryser.
Slangerne: 3, 4, 5 og 6. Og tjekke nr. 1
Det system skal renses, ellers kommer der overtryk i bl.a. krumtaphuset.
Tip: Måske skal du skifte mekanikker/værksted ??? ;)
RESTYLET 406 SEDAN 4-DØRS 2.2 i 16v 170 Manuel gearkasse 5 årg. 2002
(https://i.imgur.com/xHLjyrV.png)
(https://i.imgur.com/wervYDm.png)
-
Mærkeligt....for Peugeot har engang indkaldt bilen til at få opdateret netop dette system, uden at de forklarede mig hvorfor, jeg kunne blot se en hvid ledning trukket ud til luftventilen for olie påfyldning (1) måske noget varme eller en trykføler....
Det må Peugeot vide, det er åbenbart ikke noget som bliver tjekket til de +5 og +10 service den jævnligt har været til....
tak for hjælpen, jeg var parat til at sælge den inden næste vinter;)
-
Vi får alle problemer med åndedrættet og snot i lungerne når vi bliver gamle ;)
Og problemet ER kendt ;)
Det skal nok passe, at den ledning er til noget varme i det system.