Peugeot Club Danmark

Teknik => Elektronik => Emne startet af: Robert1995 efter 27. Marts 2018, 16:11

Titel: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 27. Marts 2018, 16:11
Hej Peugeot folk.

Har tidligere skrevet et indlæg på siden, men fik intet svar. Jeg prøver derfor igen og denne gang være mere specifik.

Det drejer sig om en Peugeot 206 1.4i fra 2002 med motorkode KFW. Den vil ikke give følgende:

- Ingen gnist

- Ingen benzin

- Ingen motorlampe i instrumentbræt

Jeg har haft den ved peugeot og de kan intet finde på den... Jeg vil derfor hører om der er nogle der har haft samme problem eller evt. ved noget om dette problem.

Jeg har gjort følgende:

- Målt stelforbindelser og de er OK.

- Målt sikringer og de er OK.

- Tjekket de fleste ledninger som lige er at komme til få evt. korrision og brud og fandt intet...


Håber der er en herinde der kan hjælpe...

Mvh Robert
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: MJeppesen24 efter 27. Marts 2018, 17:57
nogen fejlkoder ?
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 27. Marts 2018, 18:03
Nej ingen..
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: pug407aut efter 27. Marts 2018, 22:22
jeg vil starte med at kontrollere alle sikringer i kabinen med et multimeter, da det ikke er altid man kan se en defekt sikring, og du skal bruge den funktion hvor du får en lyd tone
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Henrik Diekmann efter 28. Marts 2018, 09:19
Kan det være din toppunkts føler /knast føler . Har prøvet noget ligene bar på min fiat
 
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 29. Marts 2018, 14:42
Hej igen. Undskyld det sene svar... alle sikringer er ok.
Tror bare ikke at føleren går ind og laver så meget ballede..
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Holt efter 29. Marts 2018, 15:09
Vi har haft spørgsmålet før på samme motor hvis jeg husker rigtig, her var det en ledning på bagsiden af motoren der havde brud (så vidt jeg husker, jeg kan ikke finde indlægget)


Holt
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 29. Marts 2018, 15:19
Okay, kunne være fedt hvis en lige vidste præcis hvad for en ledning der var brud på.
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: MJeppesen24 efter 29. Marts 2018, 19:59
hvad er stel nr. på bilen ?
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 29. Marts 2018, 20:17
VF32AKFWF42640740
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: MJeppesen24 efter 30. Marts 2018, 10:07
Har du selv en tester ( pp2000 / Diagbox ) ?

Har batteriet været afladt ?

Martin



Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 30. Marts 2018, 10:58
Nej desværre ikke. Men er blevet udmålt ved autoriseret Peugeot..batteriet har ikke været afladt
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Holt efter 30. Marts 2018, 10:59
Det er for resten også før set at sikringsboksen i motorrummet (BSM boksen) kan lave lignende fejl, jeg har MÅSKE en liggende hvis det har interesse.


Holt
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: mikhan efter 30. Marts 2018, 11:46
Citér
Holt skrev:
Det er for resten også før set at sikringsboksen i motorrummet (BSM boksen) kan lave lignende fejl, jeg har MÅSKE en liggende hvis det har interesse.


Holt


Havde samme tanke ;)

Fejler BSM, så er testeren ikke nødvendigvis "entydig"
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 30. Marts 2018, 12:35
Hvad skal sådan en koste ved dig Holt?
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Holt efter 30. Marts 2018, 17:55
Du kan få den for 300,- med retten til at returnere den, hvis det ikke er den.
Den model jeg har, er en BSM B4, det jeg har fået at vide er at tallet ikke må være lavere end den der sidder i bilen, men gerne højere.


Holt
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 30. Marts 2018, 17:58
Okay, jeg kigger lige på hvilken en der sidder på bilen i morgen og så kontakter jeg dig igen.

Robert
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 12. April 2018, 09:14
Hej igen.

Jeg har nu prøvet lidt forskelligt:

- Tjekket for ledningsbrud (ingen fejl konstateret)
- Skiftet sikringsboks (ingen fejl konstateret)

Kan fejlen evt. ligge mellem CANBUS HI og CANBUS LO? Jeg har set på lednignsdiagrammet og kan se at både omdr.tæller, speedometer, mototlampe og spænding til ECU ligger mellem disse to (CANBUS HI og CANBUS LO) og da der hverken er lys i motorlampen, omdr.tæller ikke virker og den ikke giver signal til ECU´en, så kunne det jo være at fejlen lå mellem disse. Nogen der har efaring med CANBUS HI og CANBUS LOW?

MVH

Robert

Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: MJeppesen24 efter 13. April 2018, 00:03
så ville der ligge en fejlkode. Hvis der ikke er nogen kommunikation på can ledningerne.

Nu er det vel ikke noget så simpelt at nøglen har mistet nøgle koden ?
Det er set før, og der bliver ikke lagt nogen fejlkode på det nemlig.

BSI boksen kan osse have mistet sin kodning (konfigureringer ) osse set et par gange før.
Og der bliver heller ikke lagt nogen fejlkode på denne her.

Derfor det ville være meget nemmere og hjælpe dig hvis du havde adgang til en tester (diagbox osv)

Martin

Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 13. April 2018, 07:01
Tænker ikk den har mistet koden til nøglen, da den husker den når man glemmer den i tændingslåsen og åbner døren (3 gang bip) lyd.

Kunne godt bruge en tester da jeg også tror at fejlen.vil blive vist her. Tænker det er Peugeot der ikke har kunne måle noget på den, da den jo kørte fint da de fik den ind.

Så hvis der er nogle omkring Fredericia der har en tester og vil lave en udmåling til en fornuftig pris så kontakt mig lige.

Mvh Robert
Titel: RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
Indlæg af: Robert1995 efter 13. April 2018, 12:52
PROBLEMET ER LØST!!

Forsyningsspændingen til ECU’en varierede og var ikke konstant på 11-14V DC, hvilket den skulle være. Et ledningsbrud på ledningen mellem sikringsboksen (sort stik pin 13) og ECU’ en (pin F2 på stik 3) var årsagen! Satte et nyt midlertidigt kabel i mellem disse og så startede den med det samme.

Så der er liv og glase dage! Tak til alle der skrev! :)

Mvh Robert