Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Kurtzmann efter 06. Maj 2018, 08:44
-
Hej,
Jeg står overfor en udskiftning af partikelfilter, og tænker at det burde være til at klare selv.
Er der nogle hints i kan give?
F.eks:
Er der et godt trick til at få løsnet de sensor skruer der sidder før og efter partikelfilter et? (Er det noget med at køre motoren varm inden?)
Er der noget der skal nulstilles/indstilles bagefter, i computeren, for at det kommer til at virke ordentligt? ( Min bil skriver at der er 19 gram sod i filteret, finder den del ud af at nulstille det?)
På forhånd tak
Claus
-
Hej , jeg har købt noget partikelfilter rens og gav min 2,0 hdi , kørte en lang tur på motorvejen .
Der har ikke været noget siden .
Hvad er det for en motor?
Mvh Ole B)
-
Det er en 1.6 HDi, i en 307sw fra 2008, som har kørt 270.000 km
Hvilken partikelfilter rens benyttede du, og har du målt bedring i partikelfilteret, eller har du blot ikke haft problemer siden.
Hvor langt har din motor gået?
-
Jeg fik at vide ved Peugeot at mit partikkelfilter skulle skiftes ved ca 175000 km og kostede en formuge , nu har den kørt 190000 km og lampen har ikke lyst endnu .
Jeg købte dette - Partikelfilter Rens - DPF 500 Diesel, https://www.weboil.dk/shop/28-additiver/210-partikelfilter-rens---dpf-500-diesel/?gclid=CjwKCAjw8r_XBRBkEiwAjWGLlMVMP7GH_N4cSGofjK_RM-bFtRxFctsAwDrz2h4F47n-77xspWyDdRoC4qMQAvD_BwE .
Der er også firmaer der renser dem , men spå skal mad afmontere filteret og kører ud med det .
Mvh Ole B)
-
Er der nogle hints til skift af partikelfilter?
Skal styre boksen omkodes/filter resettes eller lignende?