Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: KDyS efter 04. Juli 2018, 21:51
-
får følgende udlæst fejlkoder på en 207,1,4 I 16v 5-dørs, 2008 kørt knap 96.000 reg BV 61 811
p1336 forskellige cylindre
p1339 tændningsudsættere cylinder 3
p1340 tændningsudsættere cylinder 4
samt knastaksel og krumtap sensor ikke i synk mener jeg det var.
Nogen der ved hvad det betyder ???
-
Det lugter desværre lidt af en ny knastkæde og føringer.
Holt
-
okay siger jeg videre :(
-
Hmm citroen mek siger at manifold skulle være flækket og tager falsk luft ind, og er årsag til alle de fejl
-
Nu er manifold checket og ny pakning påsat, nu kommer det KUN med p1340 tændningsudsættere cylinder 4 & viser den sædvanlige antipollution fault, og motor lyder ikke helt ok endnu. Hvordan er tænding rækken på denne motor da jeg vil prøve at skifte tændspolen på den bil reg BV 61 811, men ved ikke om det er fra H eller V man tæller
-
KDyS skrev:
Nu er manifold checket og ny pakning påsat, nu kommer det KUN med p1340 tændningsudsættere cylinder 4 & viser den sædvanlige antipollution fault, og motor lyder ikke helt ok endnu. Hvordan er tænding rækken på denne motor da jeg vil prøve at skifte tændspolen på den bil reg BV 61 811, men ved ikke om det er fra H eller V man tæller
PSA biler er omvendt.. Altså er 1 2 3 4 set fra svinghjulet af. ( 4 3 2 1 fra ribremmen ) ;)
4 friske tændrør skader nok ikke, efter en længere periode med "den anden" fejl..
-
sidste nyt ifølge ny mek cyl 4 og topstyk defekt, nogen der ved hvad motortype det er, tro sku det er nemmer med ny brugt motor.
tror kunde har købt katten i sækken engro :(