Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: Fantomet efter 08. Oktober 2020, 17:47
-
Hej alle
Jeg har en Peugeot 106 1.1 årgang 2000.
Den lyser i instrumentpanelet på kølervæske temperatur, så snart nøglen drejes. Dvs også selv motoren er kold.
Jeg har kontrolleret om der er spænding på ledningerne ud til sensorne og de viser hhv. 5V og 1,5V.
Begge kølervæsketemperaturer er skiftet.
Hvad gør jeg?
Blæseren kører konstant og dræner derfor alt batteriet, derfor er jeg nogle gange nødsaget til at anvende startbooster.
-
Jeg har en enkelt gang oplevet, at "flyderen" inde i expansionsbeholderen var defekt.
(Godt nok på en Citroen C4) Jeg kender ikke systemet på en 106.
Også på den, var der forsøgt med flere nye sensorer i beholderen. Uden held.
"Fejlen" i beholderen var/er umulig at se, uden at opskære den.
Men en ny/brugt beholder løste alle problemer.
Den fejl er vist yderst sjælden.. Men kan åbenbart forekomme..
-
Hej Mikhan.
Det prøver jeg at undersøge.
Tak for svar.
Syntes dog det er underligt at den giver signal, det øjeblik at man drejer nøglen.
-
Hvis jeg ikke husker meget forkert, så kan der godt være 3 temperatur sensore på en benzin motor
-
Hej Mikhan.
Det prøver jeg at undersøge.
Tak for svar.
Syntes dog det er underligt at den giver signal, det øjeblik at man drejer nøglen.
Som nævnt, så kender jeg ikke systemet på en 106 ;)
Men er det samme, så kunne vi med en magnet, få opklaret problemet.
Med sensoren ude af beholderen og stikket monteret, stoppede advarslen når magneten kom tæt på sensoren.
I nævnte tilfælde, så indeholder "flyderen" netop en magnet.
-
Hej Mikan
Den har ikke sensor i beholderen.