Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: The BingMan efter 24. Maj 2008, 20:18

Titel: Anti Polution Fault på 406 2,2 HDI
Indlæg af: The BingMan efter 24. Maj 2008, 20:18
Hejsa

Nu har min bil være ud og ind af mit lokale værksted i næsten 3 uger for at løse denne fejl. Dog uden held. :(

Derfor søger jeg en mekaniker der måske kan hjælpe mig med at gå i den rigtige retning med hvad der kan være galt.

Iflg. min nuværende mekaniker har de skiftet flg.

- trykmåler før/efter partikelfilter
      (efter afmontering fik de den testet ingen fejl.)
- partikelfilter
- trykmåler i manifold
      (efter afmontering fik de den testet ingen fejl.)
- Relæ til blæser.
      (var i stykker.)
- Målt turbotryk til over 1,5 bar efter 3000 omdr.

Jeg ved ikke hvad turbo trykket skal være fra 0-3000 og der over. iflg. mekaniker er der kun oplysninger fra 0-1000, 1000-2000 og 2000-3000 dog ikke noget der efter.

Har lige da vi købte bilen hafte samme problem. Da var det Peugeot Viby der havde problemer men fandt ud af til sidst at det var en lille slange på ca. 3 cm som havde et 90 gra. buk efter 2 cm. ca 5-6 mm tyk. Der havde et lille hul i bukket.

Så hvis du har nogle hints eller har lyst til at se på bilen for mig. Så fang med [email protected]

På forhånd tak.
Henrik B. Nonbye
Titel: RE: Anti Polution Fault på 406 2,2 HDI
Indlæg af: toft98 efter 28. Maj 2008, 22:21
Sjovt nok havde jeg en samtale med en kolega som har været ved peugeot.
Og jeg er meget sikker på at han omtale præcis den fejl.
Den skulle skyldes at den computer der sidder og styrer de adetiver til ikke er blevet reset. Evnt. Udskiftet..
Titel: RE: RE: Anti Polution Fault
Indlæg af: MartinThrane efter 02. Juni 2008, 11:31
Hejsa

Min er blevet kuret for samme ting, og da var det noget med turbo'en som slippede for meget slip-luft ud.

RVG Ventilen blev skiftet, og computeren reset, og wupti så spillede det bare

håber det kan hjælpe