Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: KristianT efter 25. September 2008, 11:20
-
Hejsa
Jeg har en 407 SW 2.0 HDI fra 2005 som har et problem i styretøjet.
Når bilen køre ligeud på både jævn og ujævn vej ingen mislyde, men drejer jeg bilen mens jer er på ujævn vej så kommer der nogle klonk lyde fra styretøjet (lidt ligesom hvis en støddæmper er slidt).
På det Peugeot værksted jeg har været siger de det er et fritleje... aner ikke hvad det er, men Peugeot dækkede muligvis reservedelen som er ca. 2500.-. Arbejdslønnen er så ikke dækket og det er her jeg fik kaffen galt i halsen. Mellem 5000-6000 pr. side ville de have i arbejdsløn :o.
Er der nogen som kan hjælpe med en forklaring eller bliver jeg tørret i røven :(
Hilsen
Kristian
-
Har du hentet et tilbud fra et ikke autoriseret værksted som fx en lokal automester?
Lyder godt nok som om peugeot presser citronen
-
KristianT skrev:
Hejsa
Jeg har en 407 SW 2.0 HDI fra 2005 som har et problem i styretøjet.
Hej Kristian.
Jeg har en 407 2,2 fra 2004 og det lyder lidt som samme problemer jeg har.
Ingen lyd ved lige-ud-kørsel, men ved opretning efter højresving kommer der et klonk ude fra styrtøjets/ophæng el. i venstre side. Fejlen kan tiltider fremprovokeres f.eks på stor P-plads.
det lyder som om noget der pludselig slipper for at gå på plads.
Værksttedet kan ikke finde noget!
Hilsen Jean
-
Da jeg gik til 4 års syn med min 407 troede jeg at det gik som det plejer at den bare blev godkendt.
Det blev en ikke, der var noget i vejen med venstre forhjul, det kostede 12.000 kr at gøre den klar, men så blev bremserne også skiftet. Jeg mener hjulleddet kostede 6.000, men der var jo også impulser (ledninger) til Abs Ebs og Computer mv.
Med hensyn til Seebergs spørgsmål på 407 Servo, i dette forum,
kan jeg fortælle at i et par måneder ville min servo ikke virke til højre når vi efter nogen tid kørsel skulle ud af en rundkørsel.
Jeg holdt meget øje med vædsken i servobeholderen, og nu har det været i orden i et års tid.
MVH Ole Edslev
-
der er udvidet garanti på de friplejer og det dækker også udskiftning.
-
men det er vist kun hvis bilen er under 3 år. de er ikke nemme at skifte derfor det er dyrt.
-
Hejsa allesammen...
Jeg har kastet øje på PEUGEOT 407 2.0 HDI. Den er jeg rigtigt vild med. Jeg vil lige høre om der nogen der ved lidt mere om den model....styrker og evt. svagheder den har???
Bilen er fra 2007
-
Peugeot 407 Sedan
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi 1,9 (90 heste)og en Peugeot 2.0, (137 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. Før den blev leveret)
Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den var pæn, da vi var en tur i Østrig, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en nye Audi A3 ved siden af.
Vi kan kører 20 km pr liter, når vi gerne vil, men vort snit ligger nok på 16 km, vi har kørt 100000km og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes (15.000,-kr) har der ikke været problemer, tværtimod.
MVH Ole Edslev
-
Tak for det Ole. Jeg blev klogere på det;)
Men det der med kobling, det gælder vel ikke alle 407'er der har svaghed for det??
-
Jeg havde en Audi A 4 fra 1995, som Peugeot fik i bytte, den havde kørt 255.000km uden hverken udstødning eller kobling var skiftet.
Men jeg har haft den vane at starte i 2. gear, det gør jeg ikke mere.
MVH Ole Edslev
-
vil tro det er din nederste bærekugle/fripleje der er røget sig en tur, har lige selv skiftet på min egen 407 sedan, det sagde klonk klonk, du får det til 777 kr på oem.dk har jeg fundet ud af senere hen, gav selv 834 kr håber det afhjælper dit problem,
-
Arbejdsløn inklusiv frit laje koster ikke mere end 2000 kr plus moms.
Huse Gracanin-auto
-
til SKP og HUSE, tror i ikke det er i orden nu??
tråden er startet 25/9-2008.
-
det kan du måske have ret i, lagde ikke lige mærke til datoen.
-
Hej vi kan vel tage tråden op igen det er jo et problem på 407
der må være 3 m/m slør ifølge peugeot i Nykøbing F. men se hvordan du skifter selv http://goldwing1500.dk/Peugeot.htm
nederst på siden
-
ville bare lige høre hvorfor man skifter spindlen når det såkalde leje er gået burte man ikke kunne nøjes med kun at skifte friplejet?? for har konstateret mit er gået i begge sider øv øv
-
Det er noget med at på dem op til 2007 er der muglighed for der kan komme vand i lejet men dem efter er der kommet en kant på. har jeg hørt men se.
Fra og med PR-nr. 10984 :
Ændring af kugle/spindel interfacen ( Ved ” d ” )
Montering af afskærmning af rustfrit stål ( Ved ” e ” )
Ny bærekugle med ændret leje ( Pakning med 2 læber og fremhævning ) ( Ved ” f ” )
VIGTIGT : Den nye bærekugle FRIP kan ikke monteres på en gammel type styrespindel . se.
http://goldwing1500.dk/Peugeot.htm
Du kan bare skifte lejet den gamle type så kan det holde et par år
så til den tid er der kommet flere af den nye type til ophug.så køb en brugt.
sehttp://stoevringautoophug.dk/
-
hvordan kan man så finde det gamle leje??
-
Mekonomen
Varenr.: 08-70734
Betegnelse: Bærekugle v./h. nederste
Pris: 1020.00
eller Thansen kr. 799,00
-
man kunne evt oprette noget der hed guide, men bliver måske for stort med alle de forskellige modeller.
-
hvordan finder man ud af om de er slite
-
Løf bilens forhjul og ta fat i dækket vertikalt så kan du mærke om der er slør.