Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: samba efter 08. Marts 2010, 18:06
-
Hej
Min Peugeot Partner fra 1997 1.4i driller mig.
Den går ujævnt i tomgang-ligeledes under accelration.
(Som om den går på 3 cylinder.. Alle tændrør gnister
Dog er der hul i forrøret (hvor den er spændt fast i gearkassen )
Kan det gøre udslaget.. Jeg har prøvet at frakoble Lamdasonden ,uden det gør en forskel.
Nu har jeg lige taget + kablet fra ..og prøver at nulstille styreboxen.
Har andre prøvet noget ligende ?? eller har i nogle forslag.
MVH
Finn L
-
Du siger selv at der er hul i forrøret. Det kan sagtens forvirre lambdasonden samt påvirke motorgangen.
-
Hej
Er du sikker på det bare kan være det..
Hvad med nye tændrør..de gnister godt nok , men jeg ved ikke hvor gammel de er.
Tandremmen er skiftet for 35.000 km siden , KAN den være hoppet 1 hak.. Eller lyder det urealistisk.
MVH
Finn
-
Hej,
Som Silverfox er inde på, kan hul i udstødningen godt forvirre lamdasonden. Sonden målet iltindholdet i udstørningen, hvorefter indsprøjtningssystemet regulerer tilførelsen af benzin. Hvis sonden måler forkert ildindhold, vil blandingsforholdet derefter blive forkert og motoren vil gå dårligt.
Det lyder usandsynligt, at et tandremskift for 35.000 km siden vil have indflydelse på dårligt motorgang. Hvis den havde "hoppet et tand", ville din motor nok have gået forkert fra starten af og have en dårlig benzinøkonomi. Dette ville du nok havde opdaget hurtigt.
Men prøv at starte bilen og se, om du kan blokere hulet i udstødningen og om der sker en forbedring.
-
Hej
Jeg har købt bilen med den fejl..så jeg kan IKKE vide om remmen skulle have hoppet et hak.. jeg prøver lige først at få svejset det forrør.
Og se om der sker en forbedring..
MVH
Finn
-
Hej
Nu er forrøret lavet ..men den køre stadig væk dårligt..
Cylinder 1 tættest på strømfordeleren.. knister fint , og der er ikke forskel om jeg tager tændkablet af på denne. ?
Jeg har endda skiftet alle tændrør + Dyseren på cylinder 1.
KAN den have hoppet 1 hak på tandremme ?
MVH
-
altså hvis hullet i udstødningen er efter lamdasonden bebyder det ikke en fis
alt kan lade sig gøre så jo den kan da godt være hoppet en tand i remmen
et kendt problem er dyse nr 4 altså den ved tandremmen går istykker prøv og få ohmen dyserne ud de skal alle sammen bare ca have samme ohms værdi
-
Hej
Jamen..jeg har prøvet at ta kablet af tændrør 4 og så går den enorm dårligt... så den giver benzin og knister fint.. Min mistanke går på cylinder 1 ,
Pissetræls...