Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Jon_DK efter 08. Maj 2010, 19:39
-
Jeg har netop fået skiftet tandrem og knastakselsensor i forbindelse med skift af højtrykspumpe på min 306 2.0 HDI - de første 200km har den kørt fint, men nu efter en 5-7kms kørsel begynder den at tikke højlydt i takt med omdrejningerne. Det lyder som om det kommer inde bag tandremsdækslet - og i toppen... Der er intet når motoren er kold...
Kan det skyldes forkert montering af rem/sensor??? Og vil det skade motoren at køre videre med det, til der er tid til at kigge forbi værksted igen... ( har lige haft undværet bilen i 3 uger pga rep... )???
Mvh Jon
-
jeg ville ikke køre med det hvis det larmer sådan kan jo være der er noget løs eller ligende
hvorfor har den stået på værksted i 3 uden for det????? det tager ikke lang tid og skifte sådan en pumpe med orginal værktøj skal tandremmen ikke engang af
-
Fordi den ikke ligefrem stod forrest i køen... Hmm... Så tandrem skal ikke engang af - det var da trist, det er dér størstedelen af arbejdstimerne ligger...
Må nok hellere få den retur til mekker - så meget for at vælge uautoriseret... :(
Pumpen har ellers givet den nyt liv - har det sidste år hakket/tøvet ved accelleration, og sidste 2-3 måneder ujævn tomgang - det er kureret ved skift til renoveret pumpe... Men hvis den nye tandrem ryger nu, så er det jo lige fedt...
-
Knastføler var monteret for tæt på tandhjul, så dette sled på føleren - derfor mislyd. :)
-
Det var venligt af dig at fortælle, hvad der var i vejen med bilen.
MVH Ole Edslev
-
Enig. Rart med feedback :p