Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: myren_cbl efter 24. Maj 2010, 22:41
-
Jeg har et problem med min 306 xrdt som jeg for nylig har pakket helt om i motoren. Ny tandrem og topstykke planslebet og trykprøvet. Alle pakninger er blevet skiftet og hele motoren har været skilt ad. Efter den blev samlet og startet op igen "tikker" den helt vildt. Der er ingen andre fejl på motoren og den kører faktisk fint men i og med den ikke "tikkede" før den blev skilt ad så skal den heller ikke nu. Hvad kan det være?
-
har du slebet ventiler nu da du har haft motoren skilt af for der sidder nogle sems under ventilkopperne du måske skulle have byttet rundt på eller skal have skiftet til nogle mindre efter du har slebet ventiler
-
hvis det er en gammel TU maskine så skal du have justeret ventiler, skal gøres hver gang den skilles ad..
-
det kommer væl an på om ventilerne er blevet slebet eller om semsene er blevet tynder
-
nej man skal altid justere dem når de har været af. har lavet mange af dem og de står forkert stort set hver gang.
-
har ellers også lavet mange af dem og der står de somregl ikke forkert først når ventilerne er blevet slebet