Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: myren_cbl efter 24. Maj 2010, 22:41

Titel: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: myren_cbl efter 24. Maj 2010, 22:41
Jeg har et problem med min 306 xrdt som jeg for nylig har pakket helt om i motoren. Ny tandrem og topstykke planslebet og trykprøvet. Alle pakninger er blevet skiftet og hele motoren har været skilt ad. Efter den blev samlet og startet op igen "tikker" den helt vildt. Der er ingen andre fejl på motoren og den kører faktisk fint men i og med den ikke "tikkede" før den blev skilt ad så skal den heller ikke nu. Hvad kan det være?
Titel: RE: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: doc405 efter 12. Juni 2010, 08:37
har du slebet ventiler nu da du har haft motoren skilt af for der sidder nogle sems under ventilkopperne du måske skulle have byttet rundt på eller skal have skiftet til nogle mindre efter du har slebet ventiler
Titel: RE: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: larsK efter 12. Juni 2010, 10:28
hvis det er en gammel TU maskine så skal du have justeret ventiler, skal gøres hver gang den skilles ad..
Titel: RE: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: doc405 efter 12. Juni 2010, 14:12
det kommer væl an på om ventilerne er blevet slebet eller om semsene er blevet tynder
Titel: RE: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: larsK efter 12. Juni 2010, 14:22
nej man skal altid justere dem når de har været af. har lavet mange af dem og de står forkert stort set hver gang.
Titel: RE: 306 xrdt ny pakket motor.
Indlæg af: doc405 efter 12. Juni 2010, 16:40
har ellers også lavet mange af dem og der står de somregl ikke forkert først når ventilerne er blevet slebet