Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Eulee efter 30. Oktober 2010, 11:30
-
Jeg er den lykkelige ejer af en 406 2,0 hdi. På vej hjem fra job igår kunne den ikke komme en dag over 130 km/t samt det at jeg fik antipollution fault i display. max 3000 rpm. har tidligere skiftet et stykke gummirør ud til turbo der var mørt. Nu forholder det sig så sådan, at motoren gik ud flere gange under kørslen hjem igår, nogen der har haft ligende problemer og fundet løsningen? lige en ting mere, når jeg drejer nøglen, går motoren ikke ud før der er gået godt 5 sek. :(
-
Har prøvet det samme, det var luftmængdemåleren, som var dårlig.
-
Det sker tit det der antipollution fault i display på de der Hdi modeller.
-
har haft motorstop 3 gange også de sidste halve år og 3. gang på værkstedet skiftede de en sikringsboks i motorrummet og den kører endnu... det er 2mdr siden nu.
-
Det er ikke længe siden, jeg skiftede luftmængdemåler. så jeg tror nærmere det kan være noget med højtryksregulator i pumpen. hvilket jeg dog ikke håber det er. vil forsøge at rense luftmængdemåleren her i weekenden, for at se om det skulle være der problemet var. Andre erfaringer er velkommen???
Jeg har tidligere konstateret, den stump slange det fører op til turboen under bilen på bagsiden af motoren, var mør. så den er også skiftet. Har snart udtømt mulighederne, så derfor bestilt tid ved peugeot på tirsdag, må gå den tunge vej:(
-
Den er bestemt ikke svær at udskifte selv, har også prøvet at rense den og smøre med motorolie (evt. en gang 2-taktsolie i tanken) det kan også virke og gør bestemt ingen skade
-
Hej, Jeg har samme problem med min 206 2.0 HDi.
fandt du ud af hvad det var?:)
Mvh