Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Jon_DK efter 01. November 2010, 20:36
-
Hejsa
Oplevede idag at ladelampen begyndte at lyse - forsvandt lidt - kom igen, og blev konstant - inden jeg nåede hjem begyndte mit aldrende batteri at svigte og til sidst måtte jeg holde ind til siden uden strøm på systemet...
Har sat nyt batteri i og kan måle, at generatoren ikke lader - umiddelbart er drivremmen stram nok og stel-tilslutninger fejler intet.
Kan det være kullene, der ryger så pludseligt?
Er der nogen der har erfaringer med at skifte kul på en Valeo generator fra en 2.0 HDI år 2000? Kan man skifte dem uden at afmontere generator?
Overvejer at give den et par nøk med en hammer, for at teste om det er kullene - skulle gøre at den lige kunne lade lidt igen???
Trist at nedbrud altid kommer, når det er mest ulejligt :(
Vh Jon
-
jeg har skiftet kul mange gange
-
mener at man kan skrue 3 skruer af og skiftet det uden at pille generator af, har gjort det på 106
-
130 kr for kullene
-
der sidder en "tallerken" på din generator den kan også være defekt, så er det ikke nok at skifte kullene, jeg fandt en brugt generator og lodede den nye modstands plade på min gamle og det virkede.
-
Tak for svarene - jeg fandt også frem til, at jeg nok kunne komme til bagfra med generatoren monteret. Men så skulle jeg ha´ oliefilter af, samt ét rør fra servo-pumpen sidder vældigt irriterende.
Derudover vidste jeg ikke om kullene skulle loddes på, for så er pladsen godt nok trang.
Sidst men ikke mindst, så er det åbenbart noget nært umuligt at opstøve kulsæt (ihvertfald på sjælland) - fik samme svar ved alle reservedelsforhandlere - det gør man ikke mere, på med en ombytter...
Set i lyset af, at bilen har trillet 410.000km. besluttede jeg at lade den lokale mekker montere en renoveret generator.
Vi nærmer os vinter, og skidtet skal sgu bare fungere max. Får så også 3 års garanti med oveni...
Vh Jon
-
Du finder en ladestations firma, der har de det, de renovere netop generator og startere og der kan du købe kullene og det er rimeligt simpelt at skifte, ½ time hvis du har grav. Dog er starteren til 106 lidt vanskeligt at komme til da den sidder bag på motorblokken / ind mod kabinen.