Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: DavidP efter 22. November 2010, 18:41

Titel: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 22. November 2010, 18:41
Hej,

Kæresten og jeg skal ud og have ny bil, og vi overvejer en 407 fra ALD Bilmarked. Da bilen skal køre forholdsvis mange km (25000 ca årligt) overvejer vi en diesel, men er en smule i tvivl. Ingen af os er bilkyndige, og vores erfaring strækker sig kun til en gammel 1,4 megane..

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre jeres erfaringer med 1,6 HDI'en. Den bil vi ser på, er fra 07 og har gået 140.000. I samme prisleje kan vi få en benzin 1,8 som kun har gået 60.000. Dieslen er dog meget billigere i brændstof, og kan dieslen køre i mange år endnu uden de store problemer er der mange penge at spare.

Jeg vil derfor gerne høre fra jer, om hvordan jeres 1,6 HDI har tjent jer. Har i haft mange problemer som krævede værkstedsbesøg, og er reparationerne dyre? Køber vi hos ALD har bilen med stor sandsynlighed overholdt de services den har skulle have, og de bør derfor være i god stand. Men hvor langt skal man regne med at en diesel kan gå, før problemerne dukker op? Samme info kunne være rart at have på 1,8 benzin'en.

Og generelt jeres erfaringer med 407. Jeg har kunnet læse at nogen har haft nogle el-problemer, men hvis det er det eneste er det jo til at overse.

Pft fra en måske kommende Peugeot ejer :)
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: silverfox efter 22. November 2010, 19:16
De eneste problemer du risikerer med HDI i forhold til benzin, er utætte indsprøjtningsdyser og fejl på/udskiftning af partikelfilter. Partielfilteret skal skiftes ved 180.000 km. Det koster i omegnen af 10.000 kr.
Titel: RE: 407
Indlæg af: michael e efter 22. November 2010, 19:19
hej
vi har kørt 407"er siden foråret og er godt tilfreds, den er et motovejs lokomotiv stabil ved 160 og fremrangende at trække campingvogn med vi har været i ungaren her i sommer så jeg kan andbefale den det skal lige nævnes at min er en 2,0 benzin jeg vil mene at hvis det er benzin må den ikke være mindre en 2,0
mvh michael
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 22. November 2010, 19:43
Citér
silverfox skrev:
De eneste problemer du risikerer med HDI i forhold til benzin, er utætte indsprøjtningsdyser og fejl på/udskiftning af partikelfilter. Partielfilteret skal skiftes ved 180.000 km. Det koster i omegnen af 10.000 kr.


Er det den ultimative sandhed, eller din egen erfaring? :)

Er det korrekt antaget, såfremt man har en identisk reparation på benzil og dieselbilen, at dieselbilen så vil være dyrere at sende på værksted?

Regnestykket falder jo godt ud ift. dieselbilen, hvor jeg vil kunne spare ca. 35.000,- set ift. grøn afgift, brændstof og forventet værditab (bilbasen). Der er reparationer jo så selvfølgelig ikke medregnet..
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: sttn efter 22. November 2010, 20:11
Hej

Da jeg startede min Diesel verden var det med en 307 2.0 .de store udgifter er Tandrem/filter/væske.Der er "synes jeg" en del der har lidt blandet problemer med 1.6 hdi, et råd prøv i søg der står en del.

En 1.6 hdi den ligger i mange andre vogn ( volvo/Ford/Bmw/Citroen/) ?
det var dem jeg lige kunne komme på. Motoren er lavet af et selskab der hedder PSA ( Peugeot-Citroen).

El problemer er et problem og kan være dyrt at få rettet på ,har selv fået ny"er" styreboks mange har Abs problemer der kan være dyrt,

Men efter 5 år i vores 307 er jeg da stadig glad for den,vi har vores små #samtaler# ind i mellem :D.

Hvis der er plads du/i skal ha så er der mere plads i en 307/308 iflg div blade.

En Diesel motor så vidt jeg har læst mig til en dyr fætter at skrue i hvis u-helet er ud.

hilsen
steen
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: larsK efter 22. November 2010, 20:48
hvis du køre de km (25000) om året så ville jeg vælge en Diesel, du spare flere penge på brændstof i forhold til de rep der er på diesel til benzin, har selv skiftet min 407 benzin ud med en 308 diesel, og jeg spare ca 1000kr om måneden i brændstof plus den så var lidt billigere i forsikring :-)
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Goldwing efter 22. November 2010, 21:00
Køb en 2,0hdi min køre sommer 20 km på l. og nu 18,2 og læs om problemer med varmeaperat på 07 modellen
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Ole Edslev - 407 efter 22. November 2010, 21:22
Jeg kører Sedan 407 2,0 HDI  dec 04 og er meget glad for bilen, jeg kan se at du er ny her på Forum!

 Jeg kan fortælle dig at netop Silvefox og larsK er dygtige og ivrige debattører, der er hjemme i alt vedrørende Peugeot, og som begge har klare og regulære vejledninger.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 22. November 2010, 22:49
Citér
Goldwing skrev:
Køb en 2,0hdi min køre sommer 20 km på l. og nu 18,2 og læs om problemer med varmeaperat på 07 modellen


Er det en fejl som er begrænset til 07 modellen, eller findes den også i 06 og 08?
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Goldwing efter 23. November 2010, 07:21
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi
Titel: RE: Hold dig væk fra 407 1,6 hdi !
Indlæg af: Kurt Nygaard efter 23. November 2010, 13:21
Har kørt i 407 1.6 hdi i 4 år nu.

Har indtil nu haft motor skader for 18.000 kr. Kørt 140.000 km.

Forventer dertil vrøvl med svinghjul og kobling.

Desuden er der irriterende el-fejl der giver fejlmeddelelser umotiveret.

Kender til flere med DYRE reperationer på denne model.

Dejlig bil når den ellers virker, men lav en opsparingskonto til værkstedet med det samme.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: larsK efter 23. November 2010, 17:24
ang: varmespjæld var det for det meste 07 modellerne men har set det på få 08 modeller, koster 8000kr hvis det kun er spjældene og 18000kr hvis det er varmekassen,

ellers har der været noget bøvl med Kobling og svinghjul på den koster også en del penge.

så er der frip lejer (de nederste bærekugler) som har skabt sig lidt men der har peugeot været ude at give ekstra garanti på, og lavet nogen nye forbedret nogen.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 23. November 2010, 21:54
Jeg må sige, at jeres svar herinde ikke ligefrem har styrket min lyst til en 407. Det lyder som en model med en masse børnesygdomme. Skuffende, ligesom Peugeot Danmarks respons på problemet med spjældet som de ikke vil behandle som en generel fejl. Men jeg takker jer alligevel for jeres tid.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Lars HDi efter 23. November 2010, 21:58
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 23. November 2010, 22:01
Citér
Lars HDi skrev:
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).


Hej Lars,

Tak for info. Ender jeg med at købe en 407 er det da helt sikkert at den bliver sendt til service årligt. Må jeg spørge lidt til dit køb hos ALD? Var de til at handle med, eller hvordan er den? Og følte du at du fik en god behandling derude?
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Lars HDi efter 23. November 2010, 22:54
Citér
DavidP skrev:
Citér
Lars HDi skrev:
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).


Hej Lars,

Tak for info. Ender jeg med at købe en 407 er det da helt sikkert at den bliver sendt til service årligt. Må jeg spørge lidt til dit køb hos ALD? Var de til at handle med, eller hvordan er den? Og følte du at du fik en god behandling derude?


SUPER behandling! Fandt min bil i Køge, fik den kørt til Fredericia og fik oven i købet 16" alu med, da jeg gjorde opmærksom på at den bil da måtte være den eneste 407 i Kongeriet uden alu?! Så den flinke ALD-mand sendte 4 stk alu med. Bilen stod med jern-skiver på, de bliver så leveret med vinterdæk.
Der var ridser som sælgeren vurderede at man ikke kunne polerer væk, de bliver omlakeret. Bilen bliver vasket/rengjort indvendig, motorrum vasket og forseglet, lakken poleres og forsegles inden levering og så er der 6 måneders 100% garanti!! Der bliver lavet service ved Peugeot inden levering (der er 2.000 km til næste service).
Bilen stod til 139.900.- kr, jeg har underskrevet til en pris på 140.000.- kr incl det jeg lige har nævnt og incl levering/nummerplader.
Jeg nåede ikke engang til "prut om prisen stadiet", jeg var helt mundlam. Jeg havde overhovedet ikke forventet at få noget andet end 4 nye skruer til nummerpladerne.
Det eneste jeg bad om, var at jeg, for at beholde Peugeot motorgaranti op til 200.000 km, ville have lavet service ved aut. Peugeot værksted, og det bliver der så lavet.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Goldwing efter 24. November 2010, 09:14
Hej DavidP
Så når det negative er kommet frem, så er der jo også en køreglæde ved en 407 som vi ikke skal glemme, og et udsende som er vær at tage med.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 24. November 2010, 09:35
Hehe. Ja, jeg følte mig da også meget godt underholdt da jeg prøvekørte den i weekenden, men køreglæden forsvinder vel stille og roligt i takt med at værkstedstimerne hober sig op :)

Spøg til side. Der er jo problemer med alle biler. 407 er den første jeg har spurgt til på denne måde, og de andre jeg har kig på har jo med stor garant også sine fejl.

Lars:
Det lyder til at de er til at snakke med derude. Det lyder godt! Uanset om det bliver en 407 eller anden bil til mig, så har jeg et godt øje til ALD og kunne godt tænke mig at handle ved dem, så det er dejligt at høre at de giver en god behandling :) De har jo også et utal af biler på lager, så det ville være underligt om de ikke ville strække sig lidt for at lave et salg og få tilfredse kunder.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: morgan efter 24. November 2010, 09:44
en 407 1.6 HDI

Den kan ikke en gang trække sin egen røv over en bakke...

Jeg har en 207 1.6 HDI FAP SW og den vil frem i livet..

Der er mange problemer med 407 her i forum,,, desværre, for det er en flot fed bil.......men også dyr, da dyret altid går i stykker..... 207 HDI FAP.... er total et modstykke, ingen problemer.
Hvorfor...Ja' hvis jeg kunne fransk, så kunne jeg måske fortælle historie....
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 24. November 2010, 12:04
Hej Morgan,

207 SW er sgu for meget "akvarium" til min smag. Så ser jeg mig hellere om efter en stationcar i et andet mærke.

Mvh,
David
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: KimH efter 24. November 2010, 16:01
Jeg købte en 407 1,6 D for et halvt år siden. En 2004 der havde gået 175000 km. Den havde fået tandremsskift ved 170000 km og partikelfiltret var helt nyt. Den har nu kørt 197000 km og jeg har fået skiftet en styreboks til partikelfiltrets additiv til 3700 kr og de 3 remstrammerhjul/medløberhjul/nederste remskive + rem til 3600 kr pga. en mislyd der nu er forsvundet.
I 2008 har den fået skiftet kobling/svinghjul til 13000 kr. fratrukket 4000 kr pga. kulance = 9000 kr
Jeg synes man får utroligt meget bil for pengene. Den er dejlig stor og meget sikker (se Euro NCAP), økonomisk - ca. 18 km/l i reelt snit Århus-Holstebro (meget landevej, lidt motorvej og lidt bykørsel). Kørecomputeren siger dog 22-23 km/l.
Jeg synes bilen har et virkeligt flot design, den er meget komfortabel uden at være for blød og dieselmotoren virker rigeligt stærk allerede fra lave omdrejninger - omvendt bliver den ikke nogen raket selvom man kører den højt op i omdrejninger.
Den nævnte bil i årgang 2007 med 140000 kørte km skal ifølge min servicebog fra 2004 have skiftet tandrem ved 4 år/160000 km og partikelfiltret vil sikkert også skulle skiftes inden længe (når bilen selv laver en fejlmelding om det).
Tandremmen koster måske ca. 5000 og partikelfiltret ca. 6000 + evt. påfyldning af additiv i separat beholder ca. 3000-4000 kr (ved min er væske blevet påfyldt ved 140000 km).
Jeg ville ikke være bleg for at købe en 407 i dieseludgave, men tandrem og partikelfilter skal man nok have i baghovedet ved forhandlingsbordet.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Lars HDi efter 24. November 2010, 18:33
Citér
KimH skrev:
Jeg købte en 407 1,6 D for et halvt år siden. En 2004 der havde gået 175000 km. Den havde fået tandremsskift ved 170000 km og partikelfiltret var helt nyt. Den har nu kørt 197000 km og jeg har fået skiftet en styreboks til partikelfiltrets additiv til 3700 kr og de 3 remstrammerhjul/medløberhjul/nederste remskive + rem til 3600 kr pga. en mislyd der nu er forsvundet.
I 2008 har den fået skiftet kobling/svinghjul til 13000 kr. fratrukket 4000 kr pga. kulance = 9000 kr
Jeg synes man får utroligt meget bil for pengene. Den er dejlig stor og meget sikker (se Euro NCAP), økonomisk - ca. 18 km/l i reelt snit Århus-Holstebro (meget landevej, lidt motorvej og lidt bykørsel). Kørecomputeren siger dog 22-23 km/l.
Jeg synes bilen har et virkeligt flot design, den er meget komfortabel uden at være for blød og dieselmotoren virker rigeligt stærk allerede fra lave omdrejninger - omvendt bliver den ikke nogen raket selvom man kører den højt op i omdrejninger.
Den nævnte bil i årgang 2007 med 140000 kørte km skal ifølge min servicebog fra 2004 have skiftet tandrem ved 4 år/160000 km og partikelfiltret vil sikkert også skulle skiftes inden længe (når bilen selv laver en fejlmelding om det).
Tandremmen koster måske ca. 5000 og partikelfiltret ca. 6000 + evt. påfyldning af additiv i separat beholder ca. 3000-4000 kr (ved min er væske blevet påfyldt ved 140000 km).
Jeg ville ikke være bleg for at købe en 407 i dieseludgave, men tandrem og partikelfilter skal man nok have i baghovedet ved forhandlingsbordet.


Kan så lige tilføje at tandremsskifte på 407 1.6 HDi er sat op til 240.000 km.

http://www.peugeot.dk/eftersyns-og-udskiftningsintervaller-749/
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Offenbach efter 01. December 2010, 08:52
Købte en ny 407 1.6 SW HDI 1'ste november 2009, har tilbagelagt 45000 km i den uden problemer overhovedet.
2 eftersyn pris tilsammen 4700,-

Fik den vejet op så jeg kunne trække min Campingvogn på 1350 kg og har ikke oplevet problemer såsom manglende effekt eller pusten og stønnen i Kassel bakkerne.

Gennemsnitlig forbrug incl campingvogns kørsel ligger omkring de 17km/ltr.

Nu venter jeg så på at den nye 508 sw hdi 200 hk kommer til landet, håber lillemor er med på et skifte så.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 08. December 2010, 10:21
Nå, så røg jeg sgu i fælden :)

Skrev under på en 308 hos Peugeot Rødovre igår. Snakkede med Flemming derude, som gav mig en god behandling og en god handel.

Bilen stod til 154.900. Jeg har betalt 161.000 for bil, levering, vinterhjul, eftermonteret læderræt. armlæn, dørlister, bagagerumshylde og gummimåtter.

Bilen kørte dejligt, og ift. min gamle renault er der da også lidt mere riv i den.

Nu håber jeg bare at jeg bliver glad for den. Har ikke kunnet finde noget snavs på 308, så håber at det er et godt køb :)
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: larsK efter 08. December 2010, 20:22
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: DavidP efter 08. December 2010, 20:35
Citér
larsK skrev:
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.


Så er det heldigt at det ikke er en 207 jeg har købt :)

Hvad er dine erfaringer med 308?
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: Thomas 307 SW efter 08. December 2010, 23:10
Citér
DavidP skrev:
Citér
larsK skrev:
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.


Så er det heldigt at det ikke er en 207 jeg har købt :)

Hvad er dine erfaringer med 308?


Jeg tror at Lars henviser til Morgans indlæg vedrørende hans egen 207´er.

Mine forældre havde en 308 benzin fra det første åbent hus på 308 til for to uger siden. Ingen problemer, den kørte bare i de ca. 3 år.
Den er skiftet ud med en 3008.

Fin debat i øvrigt...
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: larsK efter 09. December 2010, 19:45
308 er den bil peugeot har haft mindst fejl med, hvis du skal have sådan en skal der nok være en 1,6HDI 109HK i  St.car. de køre pisse godt. ville ikke selv ege en 407 da jeg laver dem dagligt og ved hvor meget der kan være galt med, og prisen på rep af en 407 er også i den høje ende.

hvis det skal være peugeot ville jeg anbefale 308 eller 3008
Titel: RE: Spørgsmål ang. 407
Indlæg af: jb efter 10. December 2010, 17:10
Jeg selv ejer af en 308 1,6 HDI 5 d. fra 08, jeg købte den fra helt ny af, og den har nu kørt 59000 km uden problemer, så for mig er det en dejlig bil og den køre godt.

jb