Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: obak efter 29. November 2010, 18:35
-
Min bagklap låser ikke når jeg smækker den. Man kan høre at den låser og så spriger den op igen.
Kan få den til at låse hvis jeg forsigtigt presser den i. ?
-
Min gør PRÆCIST det samme! Jeg er ved at blive sindssyg..
Jeg har på fornemmelsen at det er selve kontakten i håndtaget der er frosset i "indtrykket" tilstand. Jeg har prøvet at sprøjte lidt is-fjerner derind, uden nogen speciel virkning..
Er der andre forslag/ideer?
/Simon Testrup
-
hvis i tager beklædningen af på bagklappen, sidder håndtaget fast med 2 møtrikker, hvis i skruer det af et det lige til at tage af, så kan det renses, og smører, så det ikke fryser igen..
og samtidig sikre at den pakning der sikker mellem håndtaget og klappen er tæt, så der ikke løber vand ind bagved..
-
Allan3 skrev:
hvis i tager beklædningen af på bagklappen, sidder håndtaget fast med 2 møtrikker, hvis i skruer det af et det lige til at tage af, så kan det renses, og smører, så det ikke fryser igen..
og samtidig sikre at den pakning der sikker mellem håndtaget og klappen er tæt, så der ikke løber vand ind bagved..
Perfekt Allan!
Jeg lavede ovenstående procedure samt lige at massere selve kontakten lidt. Jeg kan mærke at den stadig trænger til en komplet udskiftning, men fjederen fik jeg smurt så godt at jeg nu kan bruge den igen.
Tak! :)
-
Nogle af jer der ved om der sidder en fjeder mellem trykpladen og kontakten, fordi nu er min nemlig også begyndt på det der, og havde de skilt ad i sommers og der sad ingen fjeder, så er ikke sikker på der skal sidde en...
-Allan
-
Allan3 skrev:
Nogle af jer der ved om der sidder en fjeder mellem trykpladen og kontakten, fordi nu er min nemlig også begyndt på det der, og havde de skilt ad i sommers og der sad ingen fjeder, så er ikke sikker på der skal sidde en...
-Allan
Hej Allan,
Det er ikke en direkte fjeder der sidder der - det er 2 meget tynde metal-stykker der sidder i spænd og dermed fungerer som fjeder.
Jeg masserede hele grebet/kontakten/metal-stykkerne og nu virker min fint igen.
-
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)
-
dalle83 skrev:
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)
Hvordan skiftes det. indefra eller ude?
-
dalle83 skrev:
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)
Hvordan skiftes det. indefra eller ude?
-
obak skrev:
dalle83 skrev:
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)
Hvordan skiftes det. indefra eller ude?
Du skal tage panelet af på indersiden, og der siddet kontakten fast med to møtrikker, og når de er løsnet, er den lige til at tage ud
-
Allan3 skrev:
obak skrev:
dalle83 skrev:
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)
Hvordan skiftes det. indefra eller ude?
Du skal tage panelet af på indersiden, og der siddet kontakten fast med to møtrikker, og når de er løsnet, er den lige til at tage ud
Panelet sidder bar med to tox 20 og så med en masse clips. Ta de to tox 20 ud, og ryk panelet af. Og så som allan3 skriver...
-
Så er problemet løst..
Jeg skilte den ad, og rensede den, smurte den, men var sgu ikke helt sikker på om den stadig ville gøre, så det passede lige med at når jeg tog den lakerede beklædning, kunne jeg sætte to fjedre ind, som lige bliver holdt fast med lidt lim, og nu køre den bare.. :-)