Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Bolling efter 04. Februar 2011, 20:57
-
Hej Alle..
Så er det squ galt med den gamle peugeot igen det er ikke nemt at være peugeot ejer :D
Var en tur i ikea her til eftermiddag ingen problemer, da vi så skulle hjem igen var der overhovedet ingen trækkraft/power i bilen "HDI 136 HK" kommer hjem, sætter min Autel håndholdte kodelæser på og den finder følgende fejl..
EOBD-kode: P0299 = turbo pressure regulation, turbo pressure measured too low
EOBD-kode: P2652 = Turbo pressure solenoid valve, valve position too distant in relation to the reference value.
EOBD-kode: P0686 = Supply relay power part open circuit or short circuit to earth.
Turboen er blevet skiftet for et år siden af peugeot aars så håber ikke det er den igen..
Er der en måde man kan teste om den solenoid virker? og hvor sidder den??
Håber der er nogen der kan hjælpe :)
På forhånd tak
-
søg på Turbo pressure solenoid valve, valve position too distant in relation to the reference og du får nogle sider fra england
-
Peugeot Central : : View topic - 307 2.0 HDi XSI turbo problems
-
man kan godt måle på turbo fejl.
hvis turbo er skiftet efter vejledning og er ikke skadet under montering
du må regne at det er noget andet defekt.
Tjek ale vacum slanger.
det en en lille fejl som vacum slanger eller magnetventiler.
Huse Gracanin
-
Problem løst magnetventil for turboregulator utæt så den ikke kunne opratholde et vacum til turboregulatoren, har lånt en af de to magnetventiler der sidder foran på motoren og nu kører den bare igen :)
Nogen den kender prisen på en ny magnetventil reservedelsnr. 1618s5????
Tak for hjælpen folkens, dejligt med såden et forum :D
-
Den koster 505,00 kr plus moms og kan godt selv montere den som du selv har set.
venlig hilsen
Huse Gracanin
-
ventil købt ved citröen til 280 kr + moms, peugeot ville have 350kr +moms for den