Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Fynbo efter 22. Februar 2011, 06:16
-
Hej derude.
Jeg har fået bud på en PUG 206 1,4 XR årgang 2000.
Vil lige høre i kloge hoveder hvad jeg skal kigge efter af dårligdomme
på denne model. Sælger oplyser at den har kørt 113000. Tandrem og generator er skiftet for 20000 km. siden. Den er nysynet. Service overholdt.
Hvad skal jeg være på vagt for? Bruger den vand, olie osv.?
Nogen der ved noget?
-
jamen rust på bagklappe oppe ved taget, rust inde i motorrum plejer at være de steder det kommer først frem,
ud over kig ordenlig efter og den har haft skader, ud over det er pug 206 en bil som køre ubeklagligt, der altid lidt småting som skal laves på den før eller senere,
men søger for der bliver skiftet de småting man gør "årligt" så skal du nok få dig en god bil.
ps: hva koster den?
-
Er godt klar over rust i motorrummet.. Min 306 '99 har det samme.
Den koster 35.500.
-
jamen så har du viden om pug'er
ellers så skift div dele som du kan støve op billigt og vedligehold den hvis du laver et godt køb, har selv en 02 årg. som lige har rundet 68000km køre perfekt
-
En smule viden har jeg men det kunne gpdt være
der var noget med netop denne model.
-
Så er der handlet bil.. Den kører fint og ingen rust, endnu..:D
-
jamen tillykke med den,
måske skulle du forkælen den en tur hvis du fingernem rense gasspejl/tomgangs motor ny lampesonde tændrør god olie på tændrørs kabel få tjekket skiver foran få tjekket renset/smørt tromlerne bag i. nyt olie filter luftfilter osv.
alt kan gøres relativt billigt.
-
Selvfølgelig. Den bliver gennemgået fra A til Z i weekenden. Ventildækslet skal lige af og slibes og have en gang lak og en ny pakning også.