Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: viggo_olsen efter 16. Maj 2011, 15:58
-
Jeg har fået et problem med min Peugeot 307 HDI.
For nogle måneder siden havde jeg et problem med at bilen ikke kunne holde sig i gang med omdrejningerne når jeg fx. holdt i et kryds eller generelt når bil stod stille. Normalt er omdrejningerne på 900.
Så fandt jeg noget som kunne rense dyserne (STP) som jeg helte i tanken. Siden den dag jeg begyndte at bruge STP har også hjulpet lidt på det, men bilen idag holder kun de 700 omdrejningerne istedet for 900 og jeg føler stadig der er stadig noget ujævn heder i motoren. Idag bruger jeg STP hver gang jeg tanker, da jeg har en mistanke til dyser.
Den kan også finde på at lave en "hvid" røg sky når jeg starter den op om morgen.
Jeg syntes det er mærkeligt at bilen opføre sig som den gør, når jeg passer min service intervaller.
Hvad gør jeg?
Hvis det er dyserne det måske er galt med, er det så normalt at 307 HDI motorne opfører sig sådan igennem årne?
Min kørsel er motorvej fra Falster til Taastrup i hverdagene.
Peugeot 307 HDI 2005 12 månede
(http://123nyhed.dk/wp-content/uploads/2011/05/omp.jpg)
-
Nej det er ikke normalt. Få læst den ud for fejl. Det er en begyndelse
-
carsten0 skrev:
Nej det er ikke normalt. Få læst den ud for fejl. Det er en begyndelse
Jeg har bestilt tid hos Peugeot til imorgen.
Håber de kan aflæse et eller andet.
-
Davs
Tja min fik ny EGR ventil og idag fået skiftet magnetventil og reguleringsvacumpumpe , om det er det der skal til ved kun mek.
hilsen
steen
-
sttn skrev:
Davs
Tja min fik ny EGR ventil og idag fået skiftet magnetventil og reguleringsvacumpumpe , om det er det der skal til ved kun mek.
hilsen
steen
Uha det var meget.
Var det ved at aflæse computeren?
-
Hej
Den har ikke lavet fejl koder.
Nu er det jo ikke sikkert du skal skift ALT det ,vores går fint i tomgang med ude på vejen det er som at side i en gyngestol ( lidt overdrevet) den er i disse timer på vej til Holland (kone) siger den går fint ved 150km/t men omkring de 100 ikke så godt.
Så som værkføren sagde i går hvis den stadig ikke køre normalt skulle indsugning manifold og renses ?? 5 timer.
den har kørt 168.000 km og er en 05 .
god jagt ...
hilsen
VIP peugeot kunden med guldkortB)
steen
-
Fejl fundet.
3 defekte gløderør og 1 stk virkede.
-
hvad måtte du give for sådan en omgang
-
Hej (oplysning)
Kan oplyse at vognen køre fint ,da jeg begyndte at snakke om den lugtede af diesel ( har patikelf) ud af udstødning,så efter en lille snak på værksted kastede de sig over mit filter /væsken har muligvis renses filter gennem lang tid? men ved ikke,den har rundet 181+
-
viggo_olsen skrev:
Fejl fundet.
3 defekte gløderør og 1 stk virkede.
Det er ikke gløderør der er årsagen , den starter og kører nornalt med 4 defekte tror mere det er EGR ventilen den kan være defekt rent mekanisk og ok elektrisk og så laver den ikke fejl ved udlæsning prøv at aflæse parameter under indsugning og luftgennemstrømning
-
tror min får en indsugnings rens en af dagene, med rense additiver i til udstødning og partikel filter, det var hvad Peugeot anbefalede os til da vi køre 50% by og 40% motorvej og 10% landevej.De mente at den kunne have godt af sådan en kur ca hver 2 mrd ellers må den af og renses med bellAdd rens til egr ventiler . mvh torben