Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: alf efter 04. August 2011, 19:50
-
har denne fantastiske 406er,, den er fra 2000 og er en 1.8i.. har aldrig haft bøvl med den men pludselig igår begyndte den af kører som om den ik kører på alle cyl og lygte af benzin samt af melde moterfejl.. lod den så stå for af kigge på den idag men der var der så ingenting... var så ude og kører og så kom det igen.. stillede bilen hjem og har lig lig kigget på den nu den sprang igang igen men daa den blev varm var fejlen der igen.. hva kan dette være hjælp mig
-
Jeg ville nok køre til peugeot og få udlæst fejl på den det kan være flere forskellige ting som giver samme symtom så det kan godt blive lidt dyrt hvis man bare begynder og hænge komponenter på og fejlen skal også slettes i motorcomputeren
Bensinlugt / 3 cyl kan godt være tændspole / tændrør / ØD giver styring af tændspole fra motorcomputer bare for at nævne noget så få læst fejl ud på den så du ved præcis hvad det er der gør det
-
alf skrev:
har denne fantastiske 406er,, den er fra 2000 og er en 1.8i.. har aldrig haft bøvl med den men pludselig igår begyndte den af kører som om den ik kører på alle cyl og lygte af benzin samt af melde moterfejl.. lod den så stå for af kigge på den idag men der var der så ingenting... var så ude og kører og så kom det igen.. stillede bilen hjem og har lig lig kigget på den nu den sprang igang igen men daa den blev varm var fejlen der igen.. hva kan dette være hjælp mig
Hello
Søde ven... jeg tror desværre at du har høvlet en toppakning i den ene cylinder....
Franske biler har det med løse cylinder foringer... det er geot, citron og renault grise.....
det er en klasikker
-
Defekt toppakning på en 1,8 er ikke en "klassiker" som jeg ser det. Det kan ikke afvises, men jeg vil langt hen ad vejen give KHJ ret.
-
har haft tester på bilen idag og den sagde tændspole.. og det viste sig så af kat var helt rødglødende efter kørsel så den er også død nu... men pyt ska bare lave for det sku en dejlig bil... har aldrig haft problemer med den før nu
-
silverfox skrev:
Defekt toppakning på en 1,8 er ikke en "klassiker" som jeg ser det. Det kan ikke afvises, men jeg vil langt hen ad vejen give KHJ ret.
hejsa min ven
Jeg har dældulme skiftet mange toppakninger på 1.8 motorene...
Og den er klassisk at den halter og puster slanger op....Når den er varm, så giver top sig og den bliver piv utæt i pakning....
Det er noget gud har skabt i vrede med løse foringer...
-
Man kan godt skifte en reservedel uden den fejler noget det er der ikke nogen regler for , men at toppakning er en svaghed på en 1,8 kan jeg ikke gi dig ret i , du må forveksle den med noget andet
-
KHJ skrev:
Man kan godt skifte en reservedel uden den fejler noget det er der ikke nogen regler for , men at toppakning er en svaghed på en 1,8 kan jeg ikke gi dig ret i , du må forveksle den med noget andet
hmmm...I får ret og jeg får fred... grine:D
Nok om dette... Bare problemet bliver løst..;) Og KHJ har super ret.
Men jeg har prøvet samme fejl, og vi skiftede alt fornær nummerplade..Det var toppakning der var defekt..
Igen er det fandme svært at fejlsøge på nettet...
Man skal se og føle, så kan man finde fejl.....
-
Årgang 2000 1,8 ??? så er det vel en ew motor ?? der har jeg aldrig set en toppakning som var defekt, meeeen en gang skal jo være den første. Mit bud ville også ha været tændspolen, de går som varmt brød. Men fedt at finde fejlen....
-
Jeg går også ud fra at det er en EW motor? Jeg har set MEGET få defekte toppakninger på den motor.
Jeg mente sådan set ikke at det ikke var der fejlen kunne ligge, blot at det ikke var "en klassiker".....
-
silverfox skrev:
Jeg går også ud fra at det er en EW motor? Jeg har set MEGET få defekte toppakninger på den motor.
Jeg mente sådan set ikke at det ikke var der fejlen kunne ligge, blot at det ikke var "en klassiker".....
Det er nok bare mig... For jeg blev altid sat til at skifte pakninger, da jeg kender motoren på franske biler.... Nu var det ikke generalt peget på en EW motor, men Fransk motor helved når det er dårligst....Men men de/vi tjener masser af penge pga dem.
Heldigvis er der kommet andre boller på suppen. Ellers havde jeg ikke købt en 107 og en 207....
Nej en drøm er skifte pakning på en Opel kadett eller ford OHC...;) UDEN LØSE FORINGER.....
Det er som at skifte på en puch Maxi... 2 sec og dyret er kampklar igen.
Det var sjove tider da de små simple motore kørte på de Danske veje. he he hø
Nu har jeg også skiftet pakninger på Opel manta I 400 og Ford Crosworth's .... Og lige det kræver sved på panden.
Kæde trækket og nemt, hvis selv strammer ikke fyrer sig selv af ved montering... prøvet 4/5 gange når den siger sweep og slået ud..:@