Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: brugge efter 06. August 2011, 21:41
-
Hej alle sammen.
skal lave en 306 sedan 95 UDEN abs klar til syn. Bilen bremser skævt for, ( 30-35 % ) følgene er skiftet: begge kalibere, begge br. slanger samt skiver og klodser, dertil kommer 2 nye bremserør for. Men lige meget hvad bremser den skævt :( Jeg mistænker hovedcylinderen men den bremser lige bag på !!!! Håber der er nogen der har et guldkorn eller 2.
Ps kan på bremsefeltet se at den reagere senere på h. forhjul kontra v. side. den er udluftet flere gange og der er ingen luft.
-
Er problemet opstået efter den store udskiftning eller var den der også før ?
-
Peøv at bytte skiver og klodser og slange om på det andet hjul hvis det er det samme så er det kaliberen. glemte der kan være for lille hul i det nye rør.
-
Hej alle sammen.
Problemet var der FØR udskiftning af delene, første gang jeg kiggede på bil fik jeg den ned på 10 % efter udskift af slanger plus kalibere. men da manden kørte til syn 2 dage efter var den gal igen.
Jeg har prøvet om bytte rundt på skiverne samt klodser uden ændring !! Jeg mener selv det må være bremsetrykket der er " " forsinket " i h. side da feltet indikere det. så med nye br. rør, kalibere, slanger samt skiver og klodser hælder jeg mest til hovedcyl. Men burde den så ikke bremse skævt bag også ??
-
er du sikker på at caliberen er løs på pindboltene
monter den uden klodser og se om den går let fra side til side
-
begge kalibere glider fint på pindboltene !!!