Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Sir Lasse efter 27. August 2011, 14:18
-
Hey!
Jeg har problemer med mit klimaanlæg, på 406, 2,2hdi fra 2002.
det er helt tæt, og der er olie osv på. magentventil åbner og lukker som den skal. pumpen kører som den skal. alle relæer i front er skiftet, 1 stik er skift pga irr.
Jeg har ladet mig fortælle at kølerblæseren skal køre konstant når klimaanlæg er tændt - dette gør den ikke men hvor ligger fejlen - den starter i ca 30 sekunder og går så ud.
HJÆLP____:o
-
Ja ventilatoren skal køre for at køle kondensatoren ned , er det kompressoren eller ventilatoren der kører 30 sec ?
-
Sir Lasse skrev:
Hey!
Jeg har problemer med mit klimaanlæg, på 406, 2,2hdi fra 2002.
det er helt tæt, og der er olie osv på. magentventil åbner og lukker som den skal. pumpen kører som den skal. alle relæer i front er skiftet, 1 stik er skift pga irr.
Jeg har ladet mig fortælle at kølerblæseren skal køre konstant når klimaanlæg er tændt - dette gør den ikke men hvor ligger fejlen - den starter i ca 30 sekunder og går så ud.
HJÆLP____:o
Min køre konstant når A/C er aktiveret.
-
KHJ skrev:
Ja ventilatoren skal køre for at køle kondensatoren ned , er det kompressoren eller ventilatoren der kører 30 sec ?
det er ventilatoren der kun køre i 30 sekunder...
-
Hey gutter og gutinder...
der må være en der kan hjælpe mig...
-
har du haft en tester på
-
Hej.
Mener at blæserne kører med interval når motoren koldstartes, jo varmere motor jo længere tid kører blæsermotorerne, prøv og se om blæserne ikke kører konstant når bilen er driftvarm, Køler anlægget ellers ???
-
Goldwing skrev:
har du haft en tester på
testeren viser intet... gjorde den det bare... så var det nemmere.
-
brugge skrev:
Hej.
Mener at blæserne kører med interval når motoren koldstartes, jo varmere motor jo længere tid kører blæsermotorerne, prøv og se om blæserne ikke kører konstant når bilen er driftvarm, Køler anlægget ellers ???
anlægget køler ikke og det irritere mig... det skal virke !!!!!
-
Kunne det tænkes at pumpen ikke giver tryk nok
-
Goldwing skrev:
Kunne det tænkes at pumpen ikke giver tryk nok
var inde at se på billeder af remskiven det ser ud som det er en kobling i den??????????
-
forklar...
jeg har d.d. fået oplyst hos peugeot at jeg skal sætte aircon anlægget på bilen og tjekke hvilket tryk der er på blå(2 bar) og rød(10 bar)
og så skal jeg ringe igen.. men kom endelig med gode ideer
-
Lyder banalt, men et tilstoppet pollenfilter er før set som synder..
-
Prøv og se om kompressoren kører ikke remskiven for den kører hele tiden men kig på møtrikken i midten hvis den kører og blæseren kører hold øje med hvad der stopper først , hvis kompressoren stopper af en eller anden årsag stopper ventilatoren også da der ikke er behov for den kører
-
jeg har stadig ikke fundet fejlen, men har fået tjekket - den er koblet ud hele tiden... bolten køre ikke med rundt...
hvad er der galt ???
-
Grunden til at magnetkoblingen ikke kobler til kan være for lidt kølemiddel / for lavt tryk , det kan også være relæet i BSI boksen kan du høre om det klikker når du aktiverer AC knappen ? eller prøv og måle i det gule stik på kompressoren og der er gennemgang i spolen med multistikket frakoblet og om der kommer spænding på fra ledningsnetsiden
-
det er tæt og trykket er iorden.
Jeg må finde relæ og prøve at skifte...
hvor sidder det ???
-
Relæet sidder i BSI boksen ( sikringskassen i bilen ) er loddet i print og kan ikke lige skiftes , så prøv og tjek om der kommer strøm til kompressor i det gule stik , hvis nej tjek udgang på BSI der er mulighed for brud på ledning
-
så fik jeg tester på bilen... computeren kan tvangskøre pumpe, så mandag, hvor den skal på værksted kigger de lige på det.
bliver skønt at få fjernet de små fejl !!!
-
e4 skrev:
Lyder banalt, men et tilstoppet pollenfilter er før set som synder..
Ej et tilstoppet pollenfilter kan ikke gøre at A/C anlægget ikke kan køre. Det kan kun forhindre at der kommer frisk luft ind i kabinen
-
khj er inde på noget af det rigtige...
for at du kan tjekke om det er relæet i bsi boxen skal du afmontere stikket til magnetkoblingen på kompressoeren.
derefter kontrollere du med en pære (evt. h7 pære) så der kommer forbrug på.
vil pæren ikke lyse... er det relæet i bsi boxen.
BRUG IKKE EN PRØVELAMPE ... den trækker ikke effekt.
relæet i bsi boxen kan købes hos de fleste peugeot forhandlere og kan nemt skiftes... så ud med bsi og fat i loddekolben.
-
Vil godt lige advare med udskiftning af det relæ. Jeg har selv været på den og syntes det var svært selvom jeg styrer en loddekolbe rimeligt godt.
Jeg endte med at lodde relæ'et af og så sætte ledninger op til det nye relæ.
Der ligger en vejledning på nettet (kan ikke lige huske hvor), men den burde kunne findes via google.