Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: aanonymoss efter 01. September 2011, 12:26
-
hej.
hvis ac lugter ved brug hvad skyldes det? og hvad gør man ved det? vi køre min. med det 10 min om ugen... men meget bruger vi det ikke her i det danske sommer vejr.
det er en peugeot 307 t6 st car. 2006.
der er ikke klima.
-
aanonymoss skrev:
hej.
hvis ac lugter ved brug hvad skyldes det? og hvad gør man ved det? vi køre min. med det 10 min om ugen... men meget bruger vi det ikke her i det danske sommer vejr.
det er en peugeot 307 t6 st car. 2006.
der er ikke klima.
Som mange andre der ikke bruger det og så lidt som jer, er der helt sikket kommet mug/skimmel i systemet, så lad det køre noget mere det skal renses, koster vel ca 1200-1500 kr
hilsen
steen
-
hvad kan man selv gøre for at rense det? Og er det lige så godt?
-
aanonymoss skrev:
hvad kan man selv gøre for at rense det? Og er det lige så godt?
Der findes rense middel du kan købe ( se på net ) men om det virker ved jeg ikke , min søn,s lugtede osse ville spare benzin men hvad hjælper det når man bagefter skal af med lomme ulden:D
Du skal jo også huske at den affugter din vogn når som du skriver den danske sommer, måske der er nogle der har prøvet hjemme model,
Og hvis du er meget uheldig kan dit anlæg blive utæt grundet pakninger/andet bliver tørt ved ikke at blive brugt, en ny pumpe den koster helt sikket.
så få lavet Airc, lad det køre hele tiden, personligt slukket jeg da mit når jeg køre med åbne vinduer det sker der jo intet ved så lidt omtanke så køre det med lidt rens/ måske væske tjek .
hilsen
steen
-
aanonymoss skrev:
hej.
hvis ac lugter ved brug hvad skyldes det? og hvad gør man ved det? vi køre min. med det 10 min om ugen... men meget bruger vi det ikke her i det danske sommer vejr.
det er en peugeot 307 t6 st car. 2006.
der er ikke klima.
Du har fået den sædvanlige....:@
Du bruger A/C for lidt og der kommer baktusser i kondensatoren, og det er det du kan lugte.
Syntes du skal køre ned og få renset og efterfyldt din A/C..
lad A/C være tændt konstandt når du kørere... sluk for den 5 min inden du stopper ved lang køresel, det kan den godt lide.... Men lad den altid være aktiv, og det påvirker ikke din varme og minimal forbrug af brædstof.
Desuden får du aldrig fugt problemer i bilen, når du har aktiveret A/C
Vil skyde på at det koster en lille tusse.... "for rens og efterfyld"
-
hej aanonymoss,
ved ikke hvor i landet bor du,men jeg fik AC serviceret hos Fyns auto i Odense for 399 dkk før 3 uge siden og den fungere perfekt nu...
-
jeg bor nær kbh.
vi køre med det min. 20 min om ugen og vi køre måske hverdag i 40 min...
-
Morgan det er nu ikke i kondensatoren der lugter for den sidder ude foran sammem med køleren , det er fordamperen der er belagt med microorganismer som sidder inde i varmeapp. kassen
-
Se den her http://www.youtube.com/watch?v=f9dw5mNi7vs
eller her
http://www.viskerbladet.dk/product.asp?product=364
-
morgan.
Når A/C er tændt så bruger bilen 3-5% mere i brændstof fordi den skal slæbe den ekstre belastning der kommer ved at den skal trække kompressoren
-
EvtSkovby skrev:
morgan.
Når A/C er tændt så bruger bilen 3-5% mere i brændstof fordi den skal slæbe den ekstre belastning der kommer ved at den skal trække kompressoren
Tja vores køleskab bruger jo strøm derfor slukker vi vel ikke for, synes nu når man har købt en bil med anlæg kan man vel lige så godt bruge det.
vores har kostet en ny køler /væske (6år);)
Hilsen
steen
-
EvtSkovby skrev:
morgan.
Når A/C er tændt så bruger bilen 3-5% mere i brændstof fordi den skal slæbe den ekstre belastning der kommer ved at den skal trække kompressoren
nope......ikke på de nye... Min A/C er elektronisk, ikke rem trukket... dvs at det koster minimalt af forbrug og GEOT SIGER AT DEN ALTID SKAL VÆRE AKTIV..yeps
Min A/C og servo osv er elektronisk... dvs der er INGEN rem der trækker og belaster systemet......basta...
-
morgan skrev:
EvtSkovby skrev:
morgan.
Når A/C er tændt så bruger bilen 3-5% mere i brændstof fordi den skal slæbe den ekstre belastning der kommer ved at den skal trække kompressoren
nope......ikke på de nye... Min A/C er elektronisk, ikke rem trukket... dvs at det koster minimalt af forbrug og GEOT SIGER AT DEN ALTID SKAL VÆRE AKTIV..yeps
Min A/C og servo osv er elektronisk... dvs der er INGEN rem der trækker og belaster systemet......basta...
Fordi A/C og servo osv. er elektriske, skal generatoren levere strøm til de pågældende dele. Derved bliver generatoren tungere at dreje rundt for motoren, og derfor skal den bruge mere brændstof. Det er ikke gratis, fordi de er elektriske. Men det er muligt, merudgiften er mindre. ;)
Min kompressor på klimaanlægget kører heller ikke konstant, selvom klima anlægget er sat på auto. Jeg kan høre den kobler til og fra.
-
Thomas 307 SW skrev:
morgan skrev:
EvtSkovby skrev:
morgan.
Når A/C er tændt så bruger bilen 3-5% mere i brændstof fordi den skal slæbe den ekstre belastning der kommer ved at den skal trække kompressoren
nope......ikke på de nye... Min A/C er elektronisk, ikke rem trukket... dvs at det koster minimalt af forbrug og GEOT SIGER AT DEN ALTID SKAL VÆRE AKTIV..yeps
Min A/C og servo osv er elektronisk... dvs der er INGEN rem der trækker og belaster systemet......basta...
Fordi A/C og servo osv. er elektriske, skal generatoren levere strøm til de pågældende dele. Derved bliver generatoren tungere at dreje rundt for motoren, og derfor skal den bruge mere brændstof. Det er ikke gratis, fordi de er elektriske. Men det er muligt, merudgiften er mindre. ;)
Min kompressor på klimaanlægget kører heller ikke konstant, selvom klima anlægget er sat på auto. Jeg kan høre den kobler til og fra.
Hej
Er helt enig. at lave kulde i varmen, eller tryk til en servo, kræver energi, og den energi kan kun komme ét sted fra i sidste ende.;)
-
morgan din kompressor er ikke elektrisk den er trukket at remmen som også trækker generatoren , hvis du mener jeg tager fejl så sæt et billede ind af den elektriske kompressor til AC
-
KHJ skrev:
morgan din kompressor er ikke elektrisk den er trukket at remmen som også trækker generatoren , hvis du mener jeg tager fejl så sæt et billede ind af den elektriske kompressor til AC
Jammen jammen... Manden her ved kun hvad kloge åge har fortalt mig nede i Næstved Peugeot...
Jeg har kun skrevet det som jeg har fået at vide og selv betalt for ved sidste service....
Men mener at kloge åge har ret..... Jeg kan ikke høre forskel på tomgang om jeg aktiver el deaktiver ac.
Mener at batteri er kun som starts batt, derfor sidder der en kraftig generator på, og den er sikkert ligeglad med om der tændes for ac..
men men jeg er ikke sikker, da jeg ikke har haft næsen nede i motor rummet for at tjekke.... "man kan inte se nede i motorrummet" Kun hvad Peugeot siger...
-
Der er altid en remtrukket kompressor i et (Peugeot) AC system. Jeg vil dog vove den påstand, at det kun påvirker brændstofforbruget i små motorer. Jeg havde en 107 hvor det kostede 1 km/l at bruge AC. Omvendt kunne jeg ikke måle nogen forskel på hverken min 207 GT eller min 406 TS4.
Jeg nægter iøvrigt at tro på at du kan trykprøve og efterfylde et AC anlæg for 399 kr. Du kan måske bruge en duftfrisker, men nogen tilbundsgående rensning bliver det ikke.
-
silverfox skrev:
Der er altid en remtrukket kompressor i et (Peugeot) AC system. Jeg vil dog vove den påstand, at det kun påvirker brændstofforbruget i små motorer. Jeg havde en 107 hvor det kostede 1 km/l at bruge AC. Omvendt kunne jeg ikke måle nogen forskel på hverken min 207 GT eller min 406 TS4.
Jeg nægter iøvrigt at tro på at du kan trykprøve og efterfylde et AC anlæg for 399 kr. Du kan måske bruge en duftfrisker, men nogen tilbundsgående rensning bliver det ikke.
ja jeg gav en lille tusse for efterfyldning og rens af ac...207 1.6 HDI FAP årg 2010
Ok den er remtrukket...:)
rart at blive kloger....;)
Så må jeg lige spørge hvorfor er servo så ikke remtrukket.?????
-
Jeg betalte også en tusse for kontrol, påfyldning og desinficering.
-
Thomas 307 SW skrev:
Jeg betalte også en tusse for kontrol, påfyldning og desinficering.
Ja' det koster det, men så er det også ok.
"Det er sku rart at det bare køre og der er ingen lugt i bil, udover friskhed..." super dejligt, især for mig der sidder i kø hver dag i ca 3 timer...:D