Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Byb efter 20. September 2011, 11:41
-
Hej. Er det normalt at tankmåler "går" hurtigere fra at vise ½ fuld til tom end det gør fra Hel fuld til ½ tom. Jeg mener, hvis tanken viser helt fuld(og tanken er fuld) kan der køres dobbelt så fra Hel fuld til ½, som der erfterfølgende kan fra ½ fuld til tom.
Med andre ord. Der kan køres 4 fire ture mellem Hel fuld til ½ og der kan køres 2 ture mellem ½ fuld til tom. Det er naturligvis samme tur der tales om.
Er alle med og er måleren defekt?
-
407 HDI 2,0 dec 04.
Jeg har ikke bemærket noget usædvanlig ved måleren siden 2004, når den viser at der kun er ca. 200 kilometer tilbage, så fylder jeg helt op, og ellers fylder jeg helt op når der er billig Diesel.
Jeg nulstiller altid, så jeg kan se hvor langt jeg har kørt på literen, og også se hvornår der er tid til at fylde op igen, jeg vil ikke køre tør, der gjorde jeg i 1962 i en WV, med reservetank som vi havde glemt at sætte tilbage.
-
Bilen bruger ikke tankmåleren under kørsel , men du vil sansynligvis køre længere på den første halvdel pga. tankens udformning
-
KHJ skrev:
Bilen bruger ikke tankmåleren under kørsel , men du vil sansynligvis køre længere på den første halvdel pga. tankens udformning
Hvornår bruger bilen så tankmåler, hvis den ikke bruger den under kørslen. Nålen bevæger sig da;)
-
Byb skrev:
KHJ skrev:
Bilen bruger ikke tankmåleren under kørsel , men du vil sansynligvis køre længere på den første halvdel pga. tankens udformning
Hvornår bruger bilen så tankmåler, hvis den ikke bruger den under kørslen. Nålen bevæger sig da;)
Vil tro den sender et signal ved start, og derefter er det elektronikken der tager over.
Men er sikker på at KHJ har forklaringen ;)
-
Bilen bruger kun måleren når tændingen sættes til , under kørsel er det ren beregning fra motorstyreboksen på samme måde som bordcomputeren gør , du kan faktisk tage stikket af tankmåleren med tænding tilsluttet og nålen flytter sig ikke