Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Herkild efter 18. Oktober 2011, 17:49
-
Hejsa.
Jeg bliver nødt til at forhøre mig herinde da jeg er i en lidt mærkelig situation med vores bil.
Problemet med bilen er at den først begynder at trække ved ca 2900-3000 omdr. dvs. uanset hvor meget gas du giver trækker den ikke før den rammer det punkt!
Nogle gang kan vi være heldige at den ikke gør det... ca hver 10 gang måske.
Har haft en tester på og den viste ingenting så det kunne han ikke forstå og han ville forhøre sig om problemet. Får så afvide at peugeot aldrig har oplevet den fejl før men det kan sku da ikke passe???
Samtidig køre den kun omkring 11-13 km/l
Har så fået afvide jeg skal have en tester på der tjekker for vejl imens bilen køres en tur! Men hvor kan man få gjort det henne på fyn lige foruden Hessteknik da de skulle have ca 2500,- for det!!
Partikelfiltret blev skiftet sidste.
-
Der 2 muligheder sådan lige umiddelbart som det første vil jeg prøve luftmassemåleren hvis du har en tester på så se om luftgennemstrømningen er omkring 1000 hvis du kører 30km/t i 3 gear og trykker pedalen og laver en accelration , andet er turbotrykket der er for lavt særlig hvis den lille slange ved udgang fra turbo er rævnet med somregel kan det høres en kraftig vææsen
-
Tak for svar.
Jeg ved ikke lige hvor ejg kan få det gjort?
Har prøvet at kigge efter de slanger man jeg kan ikke finde turboen :-) (Er ikke mekaniker" GG
-
Få da et Peugeot værksted til at kigge på det!? Et aut. værksted vil hurtigt kunne konstatere om der er utætheder omkring turboen og evt. udlæse fejl. Og det vil sgu heller ikke koste 2500!
-
Jeg er enig , få den udlæst for fejl for at stille diagnosen , jeg hælder mest til luftmassemåleren ved udlæsning er det ikke sikkert den kommer direkte med fejl på den men noget i retning af den målte luftgennemstrømning er for lav
-
Så fik jeg udlæst fejl på bilen og den viser fejl på vandtemperatur føler og den viste at der var -41 grader.
Han mente at det godt kunne være det der gjorde at den ikke træk ordentligt i de lave omdr. da den så ville give alt for meget brændstof ind da den tror det er minus 42 grader.
Hvis det havde været en benzin bil sagde han, at den ville gå ud fordi den fik får meget benzin!
Er der hold i det eller??
-
KHJ skrev:
Jeg er enig , få den udlæst for fejl for at stille diagnosen , jeg hælder mest til luftmassemåleren ved udlæsning er det ikke sikkert den kommer direkte med fejl på den men noget i retning af den målte luftgennemstrømning er for lav
hej har haft samme problem jeg skiftede luftmængdemåleren og vola alt ok har bagefter hørt at man anbefaler at skifte den som en sliddel ved ca. 200.000
-
Har nu fået skiftet vandtemperaturføleren..
Der er igen blevet udlæst en fejlsøgning på bilen og der kommer intet frem om luftmændgeføleren eller noget der ligner..
Luftmændgemåleren kan denne skiftes på egen hånd og hvor er den placeret?
Problemer kommer sjældent alene:( Nu er kabineblæseren også stoppet med at virke.. Har læst og hørt mig frem til at hvis det var modstanden der var gået en tur ville trin 4 stadig virker og det gør den ikke... Så jeg går ud fra at det nok at kabineblæser motoren som er røget! Sikringer er tjekket.
Mit spørgsmål vedr. kabineblæser motoren - Hvor sidder den og kan denne skiftes på egen hånd??
-
Dette er luftmassemåleren ikke?
Billedet er taget fra nettet og er ikke min egen bil!
(http://s6.postimage.org/qmpbxyrvl/peugeot_luftmassem_ler.jpg)
-
Ja.
Et spændebånd 2 skruer og et stik -så kan det være nemmere ?
-
silverfox skrev:
Få da et Peugeot værksted til at kigge på det!? Et aut. værksted vil hurtigt kunne konstatere om der er utætheder omkring turboen og evt. udlæse fejl. Og det vil sgu heller ikke koste 2500!
Ja det er den rigtige måde.;)
-
Så er der bestilt tid hos Ronald i Odense på Tirdag ;)
-
Så har bilen været hos peugeot for fejffinding.
Den tåber turbotrykket.
Med det vil jeg høre jer hvad de mest normale fejl er hvad angår tab af turbotrykket!