Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Cortez efter 19. November 2011, 13:20

Titel: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 13:20
Hej allesammen.
Nu er vi her i familien ved at stå over for at skulle skifte vores vw passat ud med noget nyt
Vi har siden hen kigget efter en Peugeot 407 1,6 HDi XR SW der har kørt små 136.000 km. ( tidligere firma bil har vi fået fortalt )
Nu kommer spørgsmålet så bare, Nu har vi set en masse fortællinger fra folk om der er mange fejl på der's el-net i bilen. Turbo problemer. og en del andre ting. Skal man holde sig fra sådan en bil eller er det bare en masse skræk historier?
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: pug407aut efter 19. November 2011, 15:02
peugeot er dem der sælger flest biler, så det er også det der tæller hårest i statistiken, men hvis du deler fejlen ud på antal solgte biler, så har de andre firmaer lige mange fejl
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 15:09
Det kan der jo værre tale om.
Men overordnet er det en 24/7 værksted bil, eller er det er drifsikker og solid bil?
Har haft en del problemer med Passat'en turbo for det meste.
Jeg/vi er jo ikke intersseret i en bil der har samme / flere fejl.
for sådan noget tager hårdt på ens økonomi.

så leder bare efter et råd om sådan en bil ( 407 sw xr 1,6 110 hdi ) er en bil man skal holde sig fra og kigge efter en anden, eller om det er en man trygt kan sig ja til :)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: sttn efter 19. November 2011, 15:22
Hej

køb HVIS du kender bilen historie.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 15:26
Jeg kender kun til en del af bil, at den tidligere ejer havde den som firma bil. og service er overholdt på den .
Mere kender jeg ikke til den.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: silverfox efter 19. November 2011, 15:37
Jeg synes det er en "mandagsbil" ihvertfald hvis det drejer sig om  modellen før facelift. Der er sindssygt mange dyre reparationer på en 407. Fejlene er dog, for det meste, rettet på den faceliftede model.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 15:46
Den ser sådan her ud ved ikke om det fortæller jer noget om det er en god eller dårlig model :)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa366/cortez105/571600817_1.jpg)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: sttn efter 19. November 2011, 16:57
Hej

som silver skriver der er masser af problemer bare læs i søg.. men der findes jo glade ejer de må på banen med indput til dig køre selv i brandbilen 307.... så måske ikke bedre;)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 16:59
Jeg bliver bare mere og mere i tvilvl når man læser sådan noget...
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: sttn efter 19. November 2011, 17:22
Hej

kan godt forstå , men læs lidt om motor i søg, jeg har læst i et blad at det største problem med den lille 1.6 hdi er korte ture,da dens olie mængde er lille så den stopper til i div oil kanaler hvis den ikke bliver kørt varm, måske det er lavet om?...
 
Hvordan tro du vi havde det da vi lige havde haft vores i 6 mdr ,og hvad sker de begyndte at brænd, vi kom en del i Norge,DFDS ville se div papier på et den var lavet ( importøren lavede papiret) ellers skulle man af montere batt på bilen man var næste en tyv alle kikkede sku underligt på en ;)...
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 17:53
Ja.... Men det er nu heller ikke fordi der har vært "små" problmer med vores nuværende Passat.
Det skal også lige nævnes at vores hel gammel 405 GL'er Var langt den bedste bil vi har haft i tiderne, også hvad angik repationer så er ikke "bange for mærket overhovedet" bare model'en der gir andledning til at overveje det hele.
Så med alt det man har læst og fået afvide, må jeg heller tage det op med familien hvad vi skal og ikke skal gøre.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Ole Edslev - 407 efter 19. November 2011, 19:00
Jeg har en 407 2,0 HDI 04, den har jeg været glad for og jeg tror at du skal købe en 2,0 for at blive tilfreds, vi er glade for vores bil, og den har gået fint og kvikt i 7 år.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 19:25
Ja. men for at få en okay 2,0 'er hdi skal man over et budget som vores økonomi ikke pt står til. Men mon ikke også 1,6'eren kan klare trækket når vores tur skal gå til Norge. :)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 19:25
Men er glad for at se et positivt indlæg om 407'eren Ole Edslev :)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: pug407aut efter 19. November 2011, 21:02
vores har også kun fået skiftet lidt sliddele ( 1 abs sensor, 1 hjulleje, 1 bærekugle, et par trykslanger og de bagerste fjedre de sprang samme tid). det er det sidste år og 35000 km, det skal så siges at den har kørt 360000 km.
Man høre jo kun om det dårlige og ikke det gode.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 19. November 2011, 21:40
Sådan som jeg har søg og søg har jeg kun kunne finde ting som alle andre bil'er også, før eller siden kommer til at fejle. Peugeot er ikke en dårlig bil . har lige vært ude og køre med en kolega der har en 407 1,6 hdi sw xr 2006. og den køre godt. tror ikke der ville blive et problem at have en  2006 407 1,6 hdi 110 som rejse vogn og hverdags bil :)
Titel: RE: 407 2.0 hdi
Indlæg af: SKP efter 20. November 2011, 10:11
jeg har en 2.0 hdi og har også været glad for min bil, jeg har dog skiftet sliddele som så mange andre, nederste bærekugle(fripleje), kødben, bremseskiver og klodser, har så også skiftet en kobling og slavecylinder, og højdejusteringen på det ene forsæde,

synes det er en rigtig god bil at køre i men den er forfærdelig at skrue på selv, det er min mening.

er sikker på at alle andre bilmærker også har "børnesygdomme" og sliddele som bliver skiftet ofte,

Foreksempel kan jeg nævne den nye Vw T5, skifter generatorer, vandpumper i flæng på 2.5 TDI modellen.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 21. November 2011, 12:44
Lige et sidste spørgsmål.
Tror i der vil blive et problem at bruge en Peugeot 407 sw xr 1.6 HDI 110 hk  som rejse vogn til Norge? ( altså om den kan klare belastningerne deroppe unden at skal "hoste" sig op af bjergene ) ?
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: pug407aut efter 21. November 2011, 15:38
Citér
Cortez skrev:
Lige et sidste spørgsmål.
Tror i der vil blive et problem at bruge en Peugeot 407 sw xr 1.6 HDI 110 hk  som rejse vogn til Norge? ( altså om den kan klare belastningerne deroppe unden at skal "hoste" sig op af bjergene ) ?

1,6 hdi er hvis den de fleste campister bruger, men selfølgelig 2,0 hdi har lige lidt mere at gøre med
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: sttn efter 21. November 2011, 18:28
Hej

Hvorfor skulle den ikke kun klare det,INTET problem ,så sløv er den vist heller ikke den ligger jo i andre fabrikers biler ( volvo/ford/Citron og sikket flere.

hilsen
steen
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Lars HDi efter 21. November 2011, 21:40
Jeg har i 1 år kørt i en 1.6 HDI, det er blevet til ca.55.000 km siden 30.11.2010. Bilen er en 09/2007 og havde kørt 108.000 da vi hentede den. Bilen var en tidligere leasing-/firmabil, så jeg ved intet om tidligere kørselsmønster.

Inden da havde vi en 406 2.0 HDI, i starten kunne jeg godt mærke at der manglede lidt krudt når pedalen ramte gulvet ;) Men i det daglige er det intet problem. Min primære kørsel er landevej (90-100 kmt.), og her ligger snittet på forbruget ret stabilt på 18.7 km/l.
I løbet af året er der blevet skiftet et frip-leje (?), partikkelfilter og EGR-ventil. Fik partikkelfilter og EGR lavet i Tyskland til ca.10.000.- kr.
På trods af det, så er jeg oven ud tilfreds med bilen, og forventer at køre i den i 3 år endnu.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: pug407aut efter 22. November 2011, 00:51
faldt lige over denne side http://www.motormagasinet.dk/info/bilsalgstal/Default.aspx
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: KimH efter 22. November 2011, 14:31
Jeg har en 1,6 hdi fra 2004. Købt ved 175000 km og viser nu efter halvandet år 240000 km. Jeg har haft reparationer for kun ca. 10000 kr + alm. vedligeholdelse som service, dæk og bremser. En defekt styreboks til partikelfiltret ca. 4000 kr, de tre hjul som kileremmen kører på ca. 4000 kr, abs-sensor 1250 kr. I øjeblikket har den et raslende varmeskjold der koster 1400 kr. at få skiftet, og et mindre defekt 5. gear der gør at bilen ryster ved 70-75 km/t (var der også da jeg købte den (privat), men opdagede det ikke under prøvekørslen).
Ved den du har kig på ville jeg være opmærksom på:
- om tandremmen er skiftet (som den vist også skal hvert 5. år for at bibeholde 200000 km Peugeot motorgaranti. Og om vandpumpen er skiftet ved samme lejlighed.
- at partikelfiltret ofte skal skiftes ved ca. 150000-180000 km (ca. 6000 kr.) + partikelfiltervæske skal påfyldes i separat beholder. Dette er knap så dyrt (3000-4000 tror jeg), men skal gøres lidt oftere end udskiftning af filtret. Det står i displayet når væske skal påfyldes.
- jeg har læst om nogle problemer med et knækket spjæld i klimaanlægget i årgang ´06, ´07 eller ´08? Det er noget med fra et (serie-)? nummer til et andet. Søg evt. på "klimaanlæg" i dette forum.
Jeg er godt tilfreds med min 407. Den kører super og der har været ganske få udgifter i forhold til at den har kørt 65000 km mens jeg har haft den. Med 1/3 motorvej og 2/3 landevej har den et reelt forbrug på 18-20 km/l ved pæn kørsel. Kørecomputeren siger 22-24 km/l.
Den har fået skiftet kobling i 2008, partikelfilter + væske i Tyskland ved 140000 og spøjst nok igen partikelfilter på et Peugeotværksted i Danmark lige inden jeg købte den ved 175000 km.
Turboen skulle vist ikke være et særligt stort problem efter serviceintervallet er sat ned fra 30000 km til 20000 km. Problemet skulle være noget med tilstoppede smørekanaler til turboen. Jeg skifter selv olie+filter for hver 15000 km, men der kan nu heller ikke fyldes mere end 3,5 L på. Én i familien har en Nissan Qashqai 2,0 D, der sluger hele 7 L.
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Nesko BiH efter 22. November 2011, 21:14
Hej alle !
Det er godt at man kommer med sine erfaringer om biler.Efter snart 12 år med Hdi motorer ( en 306 2,0 - fra ny til 144.000 km,nu 407 2,0
fra 54.000-nu 145.000 km ) vil jeg sige:
Korte ture 5-7 km på og fra arbejde i bykørsel er REN DØD til diesel motor,hvis man ikke tager ud  på motorvej og "blæser den ren ".
Go liv forlængelse er olieskift mellem 12.000- 15.000 km.
Pas på temp og vædske nivo så NO problemski.
Ellers har ALDRIG skiftet noget på motoren,turbo osv., udover alm. service!!!
Har kørt også 1,6 man skal give lidt mere gas ,så kører det.

MVH fra Herning!:D
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Cortez efter 23. November 2011, 16:07
Så er valget taget, det blev til at vi skifter fra passat til peugeot 407 1,6 HDi sw xr :)
Rigtig mange tak til alle jer der har hjulpet med info og alt andet :)
Titel: RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
Indlæg af: Ole Edslev - 407 efter 23. November 2011, 18:20
Tak for info og tillykke med dit valg!
 Vi håber du vil blive tilfreds og regner med at du vil komme med flere indlæg i dette forum.
Med venlig hilsen og tillykke
Ole Edslev