Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: JLA efter 21. November 2011, 18:16

Titel: Additiv Low Level
Indlæg af: JLA efter 21. November 2011, 18:16
Min 406 2,2 HDI årg 2003, Model 2004 skriver : "Additiv low level" Emnet har tidligere været oppe, men synes der er lidt forvirring om løsningen.
Additivtanken mangler ikke vædske ! Værkstedet siger at level sensor er defekt. Denne kan ikke udskiftes(siger de) så helt ny tank med føler, pumpe og det hele, pris incl arb. = ca. 3500 kr. hvor det gamle væske bliver genbrugt. Tidligere har nogle skrevet at der slet ikke er en føler, men at det er beregnt værdi, som skal nulstilles ved opfyldning af additiv. Andre skriver at der er en level føler/sensor, og at hvis den er defekt, så meldes der :
"Low additiv sensor fejl". Hvad er op og ned her ?
Værkstedet siger at det ikke har nogen betydning at fejlen er der, da der fortsat bliver tilsat additiv når tankdækslet åbnes ?. Håber der er en der kan give klar besked om denne fejl. I øvrigt forstår jeg ikke at man ikke kan få en ny føler, ikke ok at man skal give 3500 kr for at komme ud af denne fejl !! :|Mvh Jesper
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: KHJ efter 21. November 2011, 23:24
1 generation som der er har føler for lavt niveu  og den kan ikke skiftes det er ny tank  , 2 gen har ikke sensor det er beregning
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: Autoholm efter 22. November 2011, 00:14
Er det muligt at få oplyst hvornår der skiftes fra 1. til 2. generation. Jeg har en 406 2.0 hdi 03
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: pug407aut efter 22. November 2011, 00:38
Citér
Peter Elholm skrev:
Er det muligt at få oplyst hvornår der skiftes fra 1. til 2. generation. Jeg har en 406 2.0 hdi 03


Du har en 2er, 2eren kom i maj måned 1999.
Du kan også se det på lygteglaset 2eren har klart glas, det har 1eren ikke
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: silverfox efter 22. November 2011, 11:39
Jeg tror der menes 1./2. generation af partikelfilteret. En gl. model 406(D8) kunne slet ikke fås med FAP.

Under alle omstændigheder kræves det en ny additiv tank, sensoren kan ikke fås som en separat reservedel.

Alle 406ere kører så vidt jeg ved med 1. generation partikelfiltersystem.
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: JLA efter 24. November 2011, 19:14
Tak for div. svar. Så kan jeg jo "nøjes" med reset af fejl, i stedet for ny tank, skønt. Undrer mig da over de ikke ved det hos Peugeot ???.
Ved nogen hvad det er for en "værdi" der så bliver beregnet ?
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: Nesko BiH efter 24. November 2011, 19:48
Hej JLA !
Tror at komp. beregner hvor mange gange du har tanket .
I juli fik efterfyldt min bil med ca. 2 l vædske. det var ikke noget besked på display,mekaniker chekede bare og den var tæt på tom.
Det var 140. 000 km på klokken.

MVH fra Herning !:D
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: KHJ efter 24. November 2011, 23:10
Citér
JLA skrev:
Tak for div. svar. Så kan jeg jo "nøjes" med reset af fejl, i stedet for ny tank, skønt. Undrer mig da over de ikke ved det hos Peugeot ???.
Ved nogen hvad det er for en "værdi" der så bliver beregnet ?


Nej  for alle 406 har føler i beholderen så de ved det hos peugeot

du skrev der var flere meninger om det Ja ... for nogen har og andre ikke   , men din har sensor  for lav niveu den registrerer kun om beholderen er tom  men måler ikke hvormeget der er tilbage  det er også baseret på beregning
Titel: RE: Additiv Low Level
Indlæg af: JLA efter 26. November 2011, 13:55
Hej KHJ.
Du skriver at 2. gen ikke har føler i tanken og at det er en beregning i styringen der melder Low Level. Min må vel være en 2. gen når modellen er en 2004, så er der vel ingen føler i tanken ?
Titel: RE: Additiv Low Level(Problemet Løst)
Indlæg af: JLA efter 11. December 2011, 18:09
Vil lige runde af vedr. det problem jeg havde med min 406 , som skrev "Additiv Low Level". Det viser sig at der slet ikke er en føler i additivtanken som kan lave alarmen : low level. En dygtig mand hos Peugeot i Brønderslev, kunne hurtigt fortælle mig at det sikkert bare var en tæller i styringen som manglede at blive resat. Ganske rigtigt, de var flinke at tage bilen med det samme, og 15 min. senere var tælleren til den dyse, som samtidigt er en flowmåler, der sprøjter additivet ind i dieseltanken, (når der tankes over 7 L) blevet resat, og fejlen var væk. Så der sparede jeg så 3200 Kr ved at takke nej til det første (størere) Peugeot værksted jeg var på(som ønskede at jeg skulle skifte hele additivtanken komplet, pris =3500Kr) Det er muligt at visse uautoriserede værksteder kommer til kort, hvad div. elektriske fejl i styringer mm, angår(som der tidligere er skrevet om) men det gør visse autoriserede åbenbart også !! Men hvor er det skønt at der er nogle der ved præcist hvad det drejer sig om !! Div. efteruddannelser kunne så hjælpe de "andre" :)