Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: sgt efter 17. December 2011, 15:57
-
Hej.
Min differenstryk-sensor for mit partikelfilter er begyndt at vise 0.0 mb uanset flow gennem udstødningen. Dertil en sædvanlig Antipollution Fault.
Er det min differenstryk-sensor der er stået af eller er der en anden typisk fejl der kan resultere denne tilstand??
Sådan en differenstryk-sensor, er sådan én hunde-dyr? Eller er det ikke så galt?
Mvh Steffen
-
Den kan sagtens være stået af , hvis den ikke viser noget ved 2-3000 omdr er der fejl , du skal kontr at slangerne fra filter til sensor er ok og trykrørene der går ind i filter ikke er stoppet hvis det er ok så ny på mener den hedder , men nu når du kan se trykket i parameter hvorfor læser du så ikke fejl på den der skulle være filter er hullet eller ikke monteret
-
KHJ skrev:
Den kan sagtens være stået af , hvis den ikke viser noget ved 2-3000 omdr er der fejl , du skal kontr at slangerne fra filter til sensor er ok og trykrørene der går ind i filter ikke er stoppet hvis det er ok så ny på mener den hedder , men nu når du kan se trykket i parameter hvorfor læser du så ikke fejl på den der skulle være filter er hullet eller ikke monteret
Den skriver nemlig at filteret er hullet eller der er fejl på sensoren. Til at starte med går jeg ikke ud fra, at filteret kan være blevet så hullet at der kan være et differenstryk på 0.0 mb. For et par dage siden kunne den sagtens vise et par hundrede mb. Jeg vil lige tjekke om slanger og rør ikke er tilstoppet til at starte med.
-
har du fået skiftet noget ved filteret?
prøv evt. at bytte slangerne på sensoren
tjek slanger for utætheder
-
heinohansen skrev:
har du fået skiftet noget ved filteret?
prøv evt. at bytte slangerne på sensoren
tjek slanger for utætheder
Jeg er nået frem til, at enten er rør/slange før filter helt tilstoppet, ellers må der være en utæthed. Jeg kan få et udslag, hvis jeg holder hånden for udstødningen, og så kommer den også med en fejl mere om en kortslutning til plus eller klemte slanger. Så min vurdering er, at trykket før filteret aldrig kommer hen til sensoren.
-
hvis du tager slangen af på sensoren kan du prøve og blæse i den og samtidig mærke om der kommer luft ud med startet motor 3000 omdr hvis det er iorden er sensoren defekt
-
Så er problemet blevet løst.
Slangen for tryk før filter sidder åbenbart temmelig tæt på udstødningen, og nu har den givet efter og åbnet sig så meget, at trykket fes ud den vej.
(http://i1116.photobucket.com/albums/k573/stgrth/slange.jpg)
Nu er slangen blevet samlet igen uden huller og så kører det bare. :)
Jeg takker for hjælp og forslag.
Mvh Steffen