Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: sh efter 19. December 2011, 13:31
-
Hej. Jeg læste for nylig i FDM's medlemsblad "Motor" (Jeg er ikke selv medlem) at en af FDM's teknikere udtalte at han var betænkelig ved holdbarheden af diselmotorer sammenlignet med benzinmotorer, men at det selvfølgelig også kom an på kørestilen. Er der nogen her som ved noget om ovennævnte?
-
En diesel motors holdbarhed afhænger i højere grad af kørselsmønster, end en benzin.
Dog er der flere km i en diesel hvis den køres og passes ordentligt. Problemet er at dieselmotorkonstruktionen er mere kompliceret og indeholder dyrere komponenter.
Kører du under 25.000 km om året og/eller kører du meget bykørsel og småtyre, skal du vælge benzin.
-
Jeg synes jeg har god erfaring med Diesel Peugeot 407 2.0 HDI Dec. 04, jeg har nu kørt ca 150.000 km på 7 år, det giver ca. 21.000km om året, vi er rigtig godt tilfreds med bilen og i dag var vi glade for varmen selvom man siger Diesel ikke bliver ret hurtigt varm, den er faktisk varm hurtigt, det er bare dejligt vi har kun kørt ca. 10 km på nogle få indkøb her i byen.
Det vil jeg gerne slå fast, den Audi vi havde før var ikke nær så hurtig varm, men det var også benzin motor. Det hjælper også til med varmen i sæderne.
-
sh skrev:
Hej. Jeg læste for nylig i FDM's medlemsblad "Motor" (Jeg er ikke selv medlem) at en af FDM's teknikere udtalte at han var betænkelig ved holdbarheden af diselmotorer sammenlignet med benzinmotorer, men at det selvfølgelig også kom an på kørestilen. Er der nogen her som ved noget om ovennævnte?
et lille hint.... Hvis du har under 30-50 km til arbejde, så hedder det en benzin, hvis lang kørsel som mig over 100 km hver vej, ja' så diesel...
ALDRIG diesel i bykørsel, da man ødelægger motor i længden.
-
Har altid haft Diesel 207 - 308 og nu 508 ;) og køre 35 km hver vej (70 km) til og fra arbejde, og har aldrig haft nogle problemer.