Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: myggen efter 24. December 2011, 11:48

Titel: bremse skiver på 406
Indlæg af: myggen efter 24. December 2011, 11:48
skal skifte bremser skiver på min 406 foran kom til at tænke på om det enligt er nødvendig at skifte klodser da de er langt fra slidt ned men har dog købt nogle nye til den men skiverne er færdig (slidt for tynde)

men eller rigtig glædlig jul :)
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: pug407aut efter 24. December 2011, 11:59
ja det er nødvendig da klodseren har samme kontur som de gamle skiver. de vil komme til at pive meget
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: myggen efter 24. December 2011, 16:44
Citér
pug407aut skrev:
ja det er nødvendig da klodseren har samme kontur som de gamle skiver. de vil komme til at pive meget
ok tænkte det nok og har da altid før i tiden skifte begge dele men måtte da lige høre om det var nødvendig mange tak for oplysningen :)
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: silverfox efter 24. December 2011, 23:58
Man skifter ikke klodser med mindre de er nedslidte. Jeg har aldrig hørt nogen nævne "kontur" som en faktor før? Det bedste er selvfølgelig at skifte begge dele, men klodserne kan sagtens køre videre hvis de ikke er nedslidte
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: Goldwing efter 25. December 2011, 08:05
Ja læg et stykke sandpapir på en plan flade og så kan du rette dem af og de bliver som nye.
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: Ole S efter 25. December 2011, 15:07
Hej
Hmm hvis nu de gamle skiver havde en rusten kant foruden, og således har raspet godt i de gamle klodser. Så vil klodserne ikke slide foruden på de nye skiver, og de vil formodentlig også hurtigt få en rusten kant.
Jeg har altid lært at nye skiver=nye klodser.
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: pug407aut efter 25. December 2011, 15:51
Citér
Ole S skrev:
Hej
Hmm hvis nu de gamle skiver havde en rusten kant foruden, og således har raspet godt i de gamle klodser. Så vil klodserne ikke slide foruden på de nye skiver, og de vil formodentlig også hurtigt få en rusten kant.
Jeg har altid lært at nye skiver=nye klodser.


så sandt, det er nok også derfor de spørger om man skal have klodser når man køber skiver
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: Skovby efter 25. December 2011, 17:49
Nye Skiver = Nye bremseklodser
Nye tromler = Nye bremsebakker
Hvorfor ? Fordi at de gamle klodser kan være slidt "runde" eller skæve. Så vil de trykke forkert på bremseskiverne og derved kommer der en skævbremsning + at så kan mindre af varmen fra skiverne overføres gennem klodserne og så er chancen for at få skæve skiver større! '
Nye klodser og bakker kan godt bruges på gamle skiver og tromler da de hurtigt bliver slebet til så anlægsfalden kommer til at passe
Titel: RE: bremse skiver på 406
Indlæg af: myggen efter 26. December 2011, 11:02
Citér
EvtSkovby skrev:
Nye Skiver = Nye bremseklodser
Nye tromler = Nye bremsebakker
Hvorfor ? Fordi at de gamle klodser kan være slidt "runde" eller skæve. Så vil de trykke forkert på bremseskiverne og derved kommer der en skævbremsning + at så kan mindre af varmen fra skiverne overføres gennem klodserne og så er chancen for at få skæve skiver større! '
Nye klodser og bakker kan godt bruges på gamle skiver og tromler da de hurtigt bliver slebet til så anlægsfalden kommer til at passe

ok vælger så at sætte helt nyt på bilen skal til syn så gider ikke til at bøvle med at den bremser skæv så kan jeg gemme de gamle til en anden gang eller hvad jeg nu gør ved dem :)