Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Nielsk efter 18. Januar 2012, 18:40
-
Min 306 fra '97, vil ikke rende mere end ca. 4000 o/min.(i højt gear) Hvis man presser den kommer den langsomt højere op, men den bliver meget hurtigt meget varm i motoren.
Nogen der har prøvet det ??
-
den er vel hoppet en tand på remmen
-
Ja den havde jeg ikke tænkt på ;) Jeg var mere inde på en halvdød benzinpumpe eller lign.
-
Nu i 3 indlæg har jeg en fornemmelse at det kunne være en bensinmotor du har i den , er det rigtigt ? og er det en TU eller XU der ligger i den
-
Ja det er en 1,6 benziner, skal lige prøve at lure motortypen af, det må kunne ses ud af stelnummer ??
-
Det er en TU. eneste mærkelige ved udlæsning var at manifoldtrykket skal være min - 530 mbar, det var -330 mbar. Så jeg kigger efter lækager. og lurer lidt på MAP sensoren.
Bankede lidt på katten, men den lyder ok, og den renser også, selvom den er lidt træg i det
Bilen kører ok, men "mister pusten" lige over 4000 o/m i højt gear.
Hvis man presser den kommer den langsomt, men motortemperaturen stiger hurtigt. Kan ikke ryste tanken af mig om mager blanding.
Nogen gode ideer :-)
Niels
-
Nielsk skrev:
Min 306 fra '97, vil ikke rende mere end ca. 4000 o/min.(i højt gear) Hvis man presser den kommer den langsomt højere op, men den bliver meget hurtigt meget varm i motoren.
Nogen der har prøvet det ??
Nu snakker du om katen, fiser der luft ud mellem manifold og forrør,
rasler katten, hvis den gør det så er den nok faldt sammen.
Havde også problemer med at min 406er ikke kunne tage omdregninger, åbnede ind til katen ved at tage udstødningen af,
bankede en jernstang ind i katten.
så kørte den igen;)