Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Nielsk efter 18. Januar 2012, 18:40

Titel: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: Nielsk efter 18. Januar 2012, 18:40
Min 306 fra '97, vil ikke rende mere end ca. 4000 o/min.(i højt gear) Hvis man presser den kommer den langsomt højere op, men den bliver meget hurtigt meget varm i motoren.
Nogen der har prøvet det ??
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: Goldwing efter 18. Januar 2012, 20:38
den er vel hoppet en tand på remmen
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: Nielsk efter 18. Januar 2012, 21:45
Ja den havde jeg ikke tænkt på ;) Jeg var mere inde på en halvdød benzinpumpe eller lign.
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: KHJ efter 18. Januar 2012, 22:15
Nu i 3 indlæg har jeg en fornemmelse at det kunne være en bensinmotor du har i den  , er det rigtigt ?   og er det en TU eller XU der ligger i den
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: Nielsk efter 19. Januar 2012, 12:05
Ja det er en 1,6 benziner, skal lige prøve at lure motortypen af, det må kunne ses ud af stelnummer ??
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: Nielsk efter 20. Januar 2012, 09:52
Det er en TU. eneste mærkelige ved udlæsning var at manifoldtrykket skal være min - 530 mbar, det var -330 mbar. Så jeg kigger efter lækager. og lurer lidt på MAP sensoren.
Bankede lidt på katten, men den lyder ok, og den renser også, selvom den er lidt træg i det
Bilen kører ok, men "mister pusten" lige over 4000 o/m i højt gear.
Hvis man presser den kommer den langsomt, men motortemperaturen stiger hurtigt. Kan ikke ryste tanken af mig om mager blanding.
Nogen gode ideer :-)
Niels
Titel: RE: 306 vil ikke op i omdrejninger
Indlæg af: pug407aut efter 20. Januar 2012, 10:04
Citér
Nielsk skrev:
Min 306 fra '97, vil ikke rende mere end ca. 4000 o/min.(i højt gear) Hvis man presser den kommer den langsomt højere op, men den bliver meget hurtigt meget varm i motoren.
Nogen der har prøvet det ??

Nu snakker du om katen, fiser der luft ud mellem manifold og forrør,
rasler katten, hvis den gør det så er den nok faldt sammen.
Havde også problemer med at min 406er ikke kunne tage omdregninger, åbnede ind til katen ved at tage udstødningen af,
bankede en jernstang ind i katten.
så kørte den igen;)