Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: foxie efter 26. Januar 2012, 17:23
-
Hey alle .
Min pug 307 hdi er begynd at skrive Diesel additive minimun level, hvor længe ka man køre, uden der sker noget. Jeg har nemlig lidt travlt i øjeblikket og værkstedet skal jo og lige ha tid. Bilen kører ca 100 motorvejs km om dagen. Hilsen Kim S.
-
Du skal få det efterfyldt så hurtigt som muligt. Du risikerer at ødelægge partikelfilteret. Jeg går ud fra, at du ikke tidligere har fået efterfyldt væske?
-
Jeg har fået skiftet filter et par gange men med væske ved jeg ikke , det skal da laves hurtigst muligt, tror jeg ringer til peugeot i morgen tidlig og tjekker. Tak for svar
-
Øh.... hvad er diesel additiv?
-
Alle HDI der er monteret med partikelfilter, bruger en væske, der tilsættes brændstoffet, til at regulere forbrændingen af partikler i selve partikelfilteret.
-
Med andre ord den sænker forbrændingspunktet på dieselen, så at dieselen brænder ved en laver temperatur.
mindre tilsodning og fære diesel partikler kommer ud af udstødningen
-
pug407aut skrev:
Med andre ord den sænker forbrændingspunktet på dieselen, så at dieselen brænder ved en laver temperatur.
mindre tilsodning og fære diesel partikler kommer ud af udstødningen
Nej det gør den ikke hvor har du læst det ;)
-
KHJ: Et virkelig ringe svar, du kommer med der. Hvad vil du opnå? Dette er et forum til videndeling. Hvis du har viden, så del den dog med os andre i stedet.
-
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
Med andre ord den sænker forbrændingspunktet på dieselen, så at dieselen brænder ved en laver temperatur.
mindre tilsodning og fære diesel partikler kommer ud af udstødningen
Nej det gør den ikke hvor har du læst det ;)
Under forbrændingsprocessen vil additivet sætte sig omkring sodpartiklerne, og virker som en form for en katalysator. Effekten af additiverne ses derfor som en væsentlig nedsættelse af antændelsestemperaturen for soden. Den normale antændelsestemperatur for soden ligger på ca. 600 grader C uden additiver, mens den er helt nede på ca. 300 grader C med additiver.
SE HER
http://www.purefi.dk/info/teknologi/teknologigenereltdk.htm
-
pug407aut skrev:
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
Med andre ord den sænker forbrændingspunktet på dieselen, så at dieselen brænder ved en laver temperatur.
mindre tilsodning og fære diesel partikler kommer ud af udstødningen
Nej det gør den ikke hvor har du læst det ;)
Under forbrændingsprocessen vil additivet sætte sig omkring sodpartiklerne, og virker som en form for en katalysator. Effekten af additiverne ses derfor som en væsentlig nedsættelse af antændelsestemperaturen for soden. Den normale antændelsestemperatur for soden ligger på ca. 600 grader C uden additiver, mens den er helt nede på ca. 300 grader C med additiver.
SE HER
http://www.purefi.dk/info/teknologi/teknologigenereltdk.htm
Ja, det er jo rigtig nok. Det var bare ikke det du skrev i dit tidligere indlæg. Der skrev du, at det nedsætter forbrændingspunktet på dieselen, men det er sodpartiklerne der kan brændes af ved en lavere temperatur. ;)
-
ja, jeg formulerede mig lidt forkert;)
-
Der Symmel skrev:
KHJ: Et virkelig ringe svar, du kommer med der. Hvad vil du opnå? Dette er et forum til videndeling. Hvis du har viden, så del den dog med os andre i stedet.
Det har du lov at mene , det var ikke for at nedgøre nogen og jeg havde sat en smiley på så det var venligt ment , men den information om hvad additivets funktion var , var ikke helt korrekt og spurgte kun hvor han havde læst det , det kunne jo være på et andet forum
-
Er det kun et autoriseret Peugeot værksted der kan udføre efterfyldning af additive, eller hvad ?
-
mbs skrev:
Er det kun et autoriseret Peugeot værksted der kan udføre efterfyldning af additive, eller hvad ?
Du kan selv gøre det. men du skal have en computer på den efterfølgene, for at fortælle hvormeget der er fyldt på