Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: pug407aut efter 27. Januar 2012, 21:43
-
jeg har et par spørgsmål vedrørende de 2 motore.
jeg har en 407 sw 2,0 hdi fra 05
Min bror har købt en 1,6 hdi sedan fra 06.
og der var det så at han vil have mig til at prøve en tur for at se hvordan den køre.
Der af har jeg et par spørgsmål.
1. Servostyringen på brorens bil skal man næsten bruge 2 hænder til at parker med. Min skal jeg bare bruge en finger.
2. Turboen på en 1,6 hdi skal man ikke kune mærke når man preser motoren, har ikke meget energi hvis man køre i 2 gear med 20 km/t eller lidt mindre så døjer den med at flytte sig.:(
Jeg kan trille i tomgang og i 2 gear og så klampen i bund og så køre jeg 110 km/t;)
-
Hej !
Hvad var spørgsmål ????????
MVH fra Herning !:)
-
Nesko BiH skrev:
Hej !
Hvad var spørgsmål ????????
MVH fra Herning !:)
1. turbo på 1,6 hdi er den så meget død.
2. servostyringen skal den være så stram på 1,6 hdi
-
Hej !
Du ved godt at 2,0 kostede den gang (i 2005) ca. 30.000 kr. mere end 1,6.
Den skal op i omdregninger til træke de 1,5 tons bilen vejer.Så turbo kan mærkes først ved 2.700-3.000 rpm.
Det med servo fik ikke afprøvet kørte 1,6 kun på motorvej.
MVH :)
-
Nesko BiH skrev:
Hej !
Du ved godt at 2,0 kostede den gang (i 2005) ca. 30.000 kr. mere end 1,6.
Den skal op i omdregninger til træke de 1,5 tons bilen vejer.Så turbo kan mærkes først ved 2.700-3.000 rpm.
Det med servo fik ikke afprøvet kørte 1,6 kun på motorvej.
MVH :)
jeg kan bare ikke mærke at turboen tager ved på noget tidspunkt,
i forhold til min 2,0 der tager ved mellem 1.700-3.500 rpm.
-
En 2,0 har jo væsentligt mere moment og en større turbo så det er ikke så underligt at du kan mærke forskel. Forskellen i servostyring kan skyldes at din har elektrisk servo og din brors har mekanisk.
-
Det er godt med faglig svar.;)
-
Der er 100Nm i forskel på de to motorer det kan mærkes