Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Skovby efter 02. Februar 2012, 21:38
-
Nogen der har erfaringer med at hæve trykket på sådan en motor? Hvor meget tryk køre den med standart, hvor meget kan man hæve den til og hvordan gør man ? Har nemlig købt mig sådan en og tænkte på at i første omgang skulle den bare hæves i tryk og så have en chip. Skal jeg hæve den i tryk før jeg for den chippet eller hvordan ?
Har ikke brug for moralprædiker om div ting.
-
en chip den hæver trykket og andre parametre forvejen.
alt efter hvilken chip/software optimering man benytter sig af
-
EvtSkovby skrev:
Nogen der har erfaringer med at hæve trykket på sådan en motor? Hvor meget tryk køre den med standart, hvor meget kan man hæve den til og hvordan gør man ? Har nemlig købt mig sådan en og tænkte på at i første omgang skulle den bare hæves i tryk og så have en chip. Skal jeg hæve den i tryk før jeg for den chippet eller hvordan ?
Har ikke brug for moralprædiker om div ting.
hej
Ingen moralprædiker om div ting.!!
En 2.0 kan godt tåle at blive chip tunet og det vil garanteret opfylde dine krav. Jeg har en 1.6 HDI og den kan ikke tåle at blive chippet.
Men der er et lille "men". Hvor meget har din bil kørt.? Min personlig instilling siger under 150.000 hvis bil skal chippes.
-
den har godt nok lige rundet de 200.000 i dag, men den 2.0 hdi motor er en af de mest holdbare motorer som peugeot har udviklet, der er rigtig mange der rykker over 200 hk ud af dem, self med andre stempler, turbo osv. Men hvis den skulle gå hen og brække sig på grund af det så er det ikke det store problem :)
-
Jeg vil helt klart anbefale at du tager kontakt til Landberg.dk. Jeg kan ikke huske om der er nogle "buts" omkring bokstuning på den motor, eller om man anbefaler at bruge OBD på dem i stedet. Men det ved Landberg.
Jeg fik trimmet min 1,6 HDi ved landberg, den gik fra 119hk til 140hk, og fik et lækkert moment på 302nm. Der var absolut ingen problemer med det !
-
EvtSkovby skrev:
den har godt nok lige rundet de 200.000 i dag, men den 2.0 hdi motor er en af de mest holdbare motorer som peugeot har udviklet, der er rigtig mange der rykker over 200 hk ud af dem, self med andre stempler, turbo osv. Men hvis den skulle gå hen og brække sig på grund af det så er det ikke det store problem :)
en standart optimering af 2.0 hdi med 136 hp, får du 170 hp og 400 nm
-
en standart optimering af 2.0 hdi med 136 hp, får du 170 hp og 400 nm
Hvordan skal den lige forstås ?