Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: jfr3144 efter 11. Februar 2012, 09:21
-
Hej er der nogen som kan give et godt råd ang. varme i en 207 1,6 hdi. Igår kørte jeg 50 km og der var ikke megen varme i bile. Temp.måleren stod på 80gr. når blæseren blev tændt på lidt høje omdr. faldt temp måleren til under 70 gr.
mvh. jfr:):)
-
Varmen fra en motor er et spildprodukt som moderne dieselmotorer ikke laver ret meget af. De har en høj virkningsgrad. Man kan montere et oliefyr som kan producere tilskudsvarme. Det er yderst komfortabelt at komme ud til en bil som allerede er varm.
Mine forældre havde Saab 93 fra 1959. Den havde et rullegardin bag kølergitteret som man skulle trække for når bilen var kold. På snoren var der bundet knuder og man sænkede så gardinet en knude af gangen når bilen begyndte at blive varm. Denne anordning gjorde at der ikke kom iskold luft ind over motoren. Men den var jo også lavet i Sverige til hård frost. Motoren var 2-takt så der var ikke problemer med tyk motorolie i kulden....
-
Vi er rigtig glade for varmen i vores bil, den er hurtig og det hjælper også med sæde varmen' 407 2,0 HDI dec 2004
Så efter det, mener jeg at den skal serviceres hos Peugeot for at virke rigtig.
Vi havde en Audi 1,8 benzin før, den længere om at blive varm.
-
Jeg har ingen problemer med varmen i min 207 1,6HDI 90 HK.
Den har en eller anden form for elektrisk varmelegeme, for den blæser lun luft ud efter 4-5 min selvom motoren er driftskold.
Og ikke ret lang tid efter kan den blæse ret varm luft ud, stadig selvom motoren er kold.
Så der er nok et eller andet galt med din bil.
-
jfr3144 skrev:
Hej er der nogen som kan give et godt råd ang. varme i en 207 1,6 hdi. Igår kørte jeg 50 km og der var ikke megen varme i bile. Temp.måleren stod på 80gr. når blæseren blev tændt på lidt høje omdr. faldt temp måleren til under 70 gr.
mvh. jfr:):)
Jeg starter min bil kl 06.20 og den står og arbejder til kl 06.40..
Den er ligeså skide kold, men den er isfri på alle ruder.
Kører i ca 15 min hvor varmemåler står i kold og når jeg kommer ud på motorvej, så går der 1 min og den er oppe på de 82 grader.
Tilbage til det andet.. Jeg giver ikke meget ros til 207 og varme i kabine, det er mildt sagt noget høns....Jov når jeg har någet til køge fra Præstø, så har jeg åbne vinduer, for jeg kan ikke trække vejret i bilen.... Den er KAMP hot inden dørs.
Prøvet med A/C tændt og det hjælper ikke..
207 Har ikke det bedste, hvis man ikke køre med zone anlæg og det koster spidsen af en rumraket..:(
-
Ja min 407 starter hvergang og så er den altid isfri og ca. + 10 grader
hvis ikke jeg glemmer at lukke porten